سلامت نیوز : معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: برای کیفی کردن وضعیت آموزشی باید از ابتدای پذیرش دانشجو تا ارزشیابی و اعتبارسنجی تغییر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ امیرمحسن ضیائی صبح امروز در پنجمین کنگره غدد و متابولیسم که در تالار مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد به اهمیت آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: تلاش همکاران در حوزه پزشکی باید هدفمند باشد تا مشکلی را از مردم حل کند و به جای اینکه فقط به درمان بیماران برسیم باید به حوزه پیشگیری هم بها دهیم.

وی با تأکید بر اینکه محققان حوزه پزشکی باید به دنبال علم نافع باشند تصریح کرد: اینکه فقط به تولید مقالات بسنده کنیم، کافی نیست بلکه باید دید چقدر از این مقالات منتشر شده توسط پژوهشگران استفاده می‌شود و چه میزان از این مقالات به کاری ماندگار تبدیل شده و تجاری‌سازی می‌شود.

وی گفت: در چند سال اخیر از لحاظ کمی رشد خوبی داشته‌ایم ولی به نظر می‌رسد باید روی کیفیت هم کار کنیم.

ضیائی خاطرنشان کرد: از طرفی تجمع مهارتها ممکن است در سطح گسترده ما را برای رسیدن به مقصود در یک بخش خاص و به سرانجام رساندن آن باز دارد در عین حال هر سه سال یکبار به دلیل سرعت رشد علوم پزشکی همه علوم تغییر می‌کند بنابراین باید خود را به روز کنیم.

معاون آموزش وزارت بهداشت تصریح کرد: برای کیفی‌سازی باید همه برنامه‌ها از پذیرش دانشجو تا ارزشیابی و اعتبارسنجی تغییر یابد اگر چه ممکن است قدمهای کوچکی باشد اما پاسخ‌های خوبی می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha