سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چها‌رمحال و بختیاری گفت: با افزایش سهم بیمه در فرانشیز داروهای بیماران خاص و کاهش نرخ داروهای این بیماران، وضعیت دارویی در استان به آرامش رسیده است.

رضا محمدی در گفت و گو با (ایسنا) ، اظهارکرد: با تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران خاص و سرطانی، قیمت داروها و سهم پرداخت آن برای این بیماران تا حدی کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ۱۲هزار میلیارد ریال به ازای مابه‌التفاوت قیمت داروها به دلیل افزایش پوشش بیمه‌ای به سازمان‌های بیمه اختصاص داده است.

به گفته وی، از اوایل ماه جاری کاهش سهم فرانشیز بیماران خاص برای برخی داروها به بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی ابلاغ شده و داروخانه شهدای شهرکرد به عنوان متولی توزیع داروهای دولتی استان به بیماران خاص به سیستم جدید درصدهای سهم بیمار و تامین اجتماعی مجهز شده است.

محمدی، کاهش کمبود دارویی نسبت به چندماه پیش را از دیگر عوامل برگشتن آرامش نسبی به بازار دارو عنوان کرد.

وی با بیان اینکه داروی بیماران خاص براساس تعداد آنان و پرونده‌هایی که تشکیل شده از تهران سهمیه بندی می‌شود، تصریح کرد: داروها از طریق داروخانه‌های شهدای شهرکرد، بروجن و بیمارستان‌ها در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون عمده کمبود دارویی استان در زمینه داروهای عمومی نظیر آمپول رگام، قرص ۲۰ موت، اسپری منیری، اسپموپروسیم، مزالازین، شیاف دیکلوفناک و قرص سیرولیموس است.

وی در زمینه تامین داروهایی که کمبود آن در استان وجود دارد نیز اظهارکرد: از آن جا که عمده داروهای مورد نیاز استان توسط شرکت های دارویی استان اصفهان تامین می شود، هرهفته کمیته کمبود دارو بصورت مشترک با شرکت های دارویی ومسئولان ذیربط استان و استان اصفهان برگزار و کمبود اقلام داروها تعیین و نحوه توزیع و مکان آن بررسی می شود .

محمدی هزینه بالای درمان بیماران سرطانی را عمده مشکل بیماران و معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد وگفت: قیمت داروی این بیماران بسیار بالاست و جزو بیماری‌های خاص نیز قرار نمی‌گیرد، نیاز است ردیف بودجه مستقل برای داروی این بیماران اختصاص یابد‌.

‌هم اکنون بیش از یک هزار و ۳۸۰ بیمار مبتلا به ام اس، تالاسمی، هموفیلی و همودیالیز و بیش از دو هزار بیمار سرطانی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha