چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 85244

سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در حوزه درمان بیماری‌های غددی با رشد خوبی مواجه هستیم، گفت: مرکز غدد و متابولیسم در بیمارستان شریعتی از ابتدا تا کنون منشاء برکت زیادی بوده و نقش بسیاری در توسعه دامنه فعالیت‌های غدد داشته است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی جعفریان در کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم که در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، اظهار داشت: این همایش به همت مجموعه‌ای که تحت عنوان مرکز غدد و متابولیسم در بیمارستان شریعتی فعالیت می‌کند، برگزار می‌شود، به گونه‌ای که این مرکز از ابتدا تا کنون منشاء برکت زیادی بوده و نقش بسیاری در توسعه دامنه فعالیت‌های غدد داشته است و می‌توان گفت این رشته در زیرمجموعه داخلی از رشد خوبی برخوردار بوده است.

در ادامه دکتر ساسان شرقی دبیر اجرایی این مراسم تصریح کرد: این کنگره اولین همایش مشترک میان گروه‌های اطفال و بزرگسالان است و انتظار داریم تبادل نظر مناسبی بین دو گروه متخصصان صورت گیرد.

وی گفت: در این کنگره تلاش شده است از تمام صاحبنظران استفاده شود و از دانسته‌های آنها سود ببریم، چراکه در جهان کنونی و عصر انفجار اطلاعات دانسته‌های موجود باید مدام مورد بازبینی واقع شود.

همچنین در ادامه دکتر مریم رزاقی آذر دبیر علمی کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم و پنجمین همایش تازه‌های دیابت، اظهار کرد: این همایش توسط پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و سخنرانان از اساتید و اعضای انجمن غدد درون ریز بزرگسال و اطفال هستند.

شیوع ابتلا به دیابت به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است

رزاقی آذر بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون بالا را عوارض ناشی از تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و چاقی دانست و گفت: گسترش این بیماری‌ها به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که بار بزرگی را بر دوش جامعه تحمیل می‌کند.

وی افزود: بیماری‌های غدد بر روی سیستم‌های مختلفی از بدن تاثیر می‌گذارد و توجه به رفع و پیشگیری از آنها ضرورت دارد.

رزاقی آذر با بیان اینکه در این همایش شش ویدئو کنفرانس توسط اساتید برجسته دنیا تهیه شده و به نمایش در می‌آید، گفت: هدف از برگزاری همایش تازه‌های غدد و متابولیسم و همچنین تازه‌های دیابت، درمان بهتر بیماران و افزایش دانش پزشکان است تا بتواند در راستای خدمت به بندگان خدا گام موثری باشد.

شایان ذکر است، این کنگره از امروز اول آبان ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha