سلامت نیوز : مسئول سلامت و بهداشت خانواده بشرویه گفت: با فزونی رشد جمعیت به مراتب تلفات ناشی از حوادث در کودکان افزایش یافته و هر 2 روز یک کودک بر اثر بی­‌احتیاطی در جهان تلف می­‌شود.

عذرا سالارصادقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به افزایش سوانح و حوداث در کودکان اظهار کرد: کودکان زیر 5 سال حادثه پذیرترین قشر جامعه هستند که ارتقاء سلامت آنها از مهمترین شاخص­‌های سطح سلامت یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع حادثه در کودکان مستلزم رعایت نکات ایمنی است، افزود: متاسفانه با فزونی رشد جمعیت به مراتب حواث و تلفات در کودکان افزایش یافته و هر2 روز یک کودک بر اثر بی­‌احتیاطی درجهان تلف می­‌شود.

مسئول سلامت و بهداشت خانواده بشرویه مهمترین عوامل بروز سوانح را بی‌احتیاطی والدین در رانندگی، غافل شدن از کودکان هنگام بازی کردن و دسترسی آسان کودکان به وسائل تیز و برنده برشمرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در بشرویه آمار مرگ و میر کودکان بر اثر سوانح و حوادث بسیار پایین است ولی ناهنجاری‌های مادرزادی و ژنتیکی در بین کودکان متولد شده افزایش یافته که نیازمند اطلاع‌رسانی و آموزش­‌های فراگیر در سطح شهرستان است.

سالارصادقی با اشاره به عوامل تهدیدکننده کودکان افزود: سوانح رانندگی، خفگی­‌های ناشی از بازی با کیسه نایلون، دکمه، سکه و یا اشیاء ریز، قرار دادن بالشت­‌های بسیار نرم زیر سر کودکان، تنها گذاشتن کودک در هنگام بازی، سوختگی­‌های ناشی از اجسام داغ و یا نور شدید آفتاب، مسمویت­‌های غذایی و غرق شدن عوامل تهدیدزایی هستند که ممکن است برای هر کودکی بوجود آید.

مسئول سلامت و جمعیت خانواده بشرویه ادامه داد: خونسردی، تشخیص سانحه، باز کردن راه­‌های تنفسی و تنفس مصنوعی از مهمترین کارهایی است که باید برای نجات کودک حادثه دیده انجام داد.

وی با اشاره به بیماری­‌های زنان و شیوع سرطان سینه در جامعه بانوان نیز گفت: طبق آمار سال 91 از هر 9 نفر یک نفر مبتلا به سرطان سینه است، این بیماری شایع‏‌ترین علت مرگ زنان در محدوده سنی 35 تا 55 سال را تشکیل می‏‌دهد.

سالارصادقی یادآور شد: عوامل ژنتیکی، نداشتن رژیم غذایی گیاهی، مصرف بی­‌رویه فست فودها و استرس مهمترین عامل گسترش سرطان در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha