سلامت نیوز : آلمان بر اساس موافقت‌نامه‌ای که با تاجیکستان امضا کرد، حدود ۳۲ میلیون یورو کمک مالی به این کشور اختصاص می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این سند امروز چهارشنبه (اول آبان ماه) از سوی «اولگا گفل» نماینده بانک توسعه آلمان و «شریف رحیم‌زاده» وزیر رشد اقتصاد و تجارت تاجیکستان به امضا رسید.

بنابر بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت رشد اقتصاد و تجارت تاجیکستان، این کمک مالی برای اجرای مرحله دوم، سوم و چهارم طرح «حفاظت سلامت مادر و کودک و بهبود بخشیدن به ارائه کمک‌های بهداشتی» در اختیار دولت تاجیکستان قرار می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: این برنامه با ابتکار و مساعدت اتحادیه اروپا در تاجیکستان مورد اجرا قرار گرفته و آلمان به عنوان کمک‌کننده اصلی آن برگزیده شده‌ است.

بنا به گفته این منبع، دولت آلمان 2 سال پیش برای اجرای مرحله اول این طرح نیز مبلغ 10 میلیون یورو تخصیص داده بود که عمدتا برای تکمیل برخی پروژه‌های بهداشت و تجهیز فنی زایشگاه‌ها در منطقه «ختلان» هزینه شد.

اتحادیه اروپا با اجرای این طرح امیدوار است که در بهبود و بالا بردن سطح دسترسی جمعیت به خدمات بهتر بهداشتی در این کشور مساعدت کند.

براساس گزارش‌ بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت، تاجیکستان با پایین‌ترین میزان رشد اقتصاد و سطح بالای فقر، شاخص‌های بالایی در زمینه مرگ و میر کودکان در میان کشورهای آسیای مرکزی دارد.

بخش بهداشت نیز همانند تقویت اقدامات و اجرای طرح‌های تکمیلی حفاظت از مرز تاجیکستان با افغانستان از دیگر برنامه‌های بشری است که ‌با کمک مالی و فنی آلمان در تاجیکستان به اجرا می‌رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha