محققان علوم پزشكی در مطالعه ای كه برای كنترل سطح قندخون در دوران بارداری بود دریافتند قند خون زنان در مبتلایان به دیابت نوع اول و دوم تفاوت بارزی حین بارداری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه خبر، پژوهشگران در انگلیس 40 زن باردار مبتلا به دیابت نوع اول و 17 زن باردار مبتلا به دیابت نوع دوم را در هر سه ماهه بارداری به مدت هفت روز مداوم از نظر قندخون مورد بررسی قراردادند.

محققان دریافتند زنان مبتلا به دیابت نوع دوم در مجموع در دوران بارداری نسبت به زنان مبتلا به دیابت نوع اول شرایط بهتری دارند.

دیابت نوع دوم همچنین با دوران كوتاهتر افزایش شدید قندخون بیشتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر مواجه بودند در حالی كه این افزایش ناگهانی قندخون در زنان مبتلا به دیابت نوع اول طولانی تر بود.

همچنین زنان مبتلا به دیابت نوع اول بیشتر از زنان مبتلا به دیابت نوع دوم در دوران بارداری كاهش ناگهانی قندخون را بیشتر تجربه می كردند.

این نتایج نشان می دهند كنترل قندخون در دوران بارداری به خصوص در زنان مبتلا به دیابت نوع اول با مشكلات بسیاری روبرو است.

این اطلاعات به خصوص برای آن دسته از پزشكان و دیگر كاركنان بخش درمانی مهم است كه درگیر كنترل قند خون بیماران دیابتی هستند.

دیابت یا مرض قندبیماری شایع وناتوان كننده ای است كه با افزایش مزمن قندخون پیدا و موجب تلخكامی مبتلایان میشود.

دیابت انواع گوناگون داردكه شایعترین آن نوع اول ونوع دوم است ونوع اول این بیماری بیشتر در قشر جوان بروز می كند.

مبتلایان به نوع اول دیابت بایدبرای كنترل بیماری خود در كنار رژیم غذایی و ورزش روزانه یك یا چند نوبت نیز انسولین تزریق كنند.

دیابت نوع دوم نیز كه با ورزش، رژیم غذایی صحیح، كم كردن وزن و استفاده از داروهای خوراكی پایین آورنده قندخون كنترل می شود در مواردی نیز نیاز به دریافت انسولین توسط بیمار حاصل میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha