سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو به این پرسش که "علت ارائه یک داروی یکسان با قیمت‌های مختلف در داروخانه‌های سطح شهر چیست؟" پاسخ داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بخشی از این ناهماهنگی‌ها، ناشی از اشکالی بوده است که در شیوه قیمت‌گذاری دارو در وزارت بهداشت وجود داشته است.

شیوه قیمت‌گذاری دارو دچار اشکال بود


وی ادامه داد: متاسفانه حدود یک تا دو سال اخیر فرآیندهای قیمت‌گذاری دارو اشکالاتی داشته است و به جای اینکه تلاش کنند قیمت داروهای وارداتی را در طول سال ثابت نگه دارند، هر محموله وارداتی را مستقل قیمت‌گذاری می‌کردند و این باعث شده است داروهای واحد هم قیمت‌های مختلفی داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این مشکل درونی وزارت بهداشت در خصوص قیمت‌گذاری دارو اصلاح شده است، اظهار کرد: طی یک ماه اخیر بسیار تلاش کرده‌ایم که ساز و کار قیمت‌گذاری دارو را منطقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر هم ممکن است علت سوء استفاده‌هایی باشد که رخ می‌دهد، تاکید کرد: بر بروز این تخلفات نظارت می‌کنیم. در دانشگاه‌های علوم پزشکی معاونین غذا و دارو نظارت بر امور را بر عهده دارند، داروخانه‌ها مرتب تحت نظارت هستند و وظایف نظارتی در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha