سلامت نیوز: یک آسیب شناس اجتماعی گفت: سارقان، کیف قاپان و خرده فروشان مواد مخدر پس از ارتکاب جرم در کمپهاهی غیرمجاز ترک اعتیاد مخفی می شوند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به گسترش کمپهای غیرمجاز اعتیاد این کمپها آسیب های مختلفی را به دنبال  دارد که از جمله می توان به روشهای نادرست از جمله سگ درمانی، زنجیر درمانی و نگهداری در اتاقهای تاریک بدون غذا اشاره کرد. سازمان های مربوطه همانند بهزیستی نیز در برخورد با این کمپها اعلام ناتوانی کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر آسیبهای یاد شده ناهنجاری دیگری نیز در این مراکز غیرقانونی اتفاق می افتد. با توجه به گسترش برخورد پلیس پایتخت با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر این بزهکاران به همراه سارقان و کیف قاپان بعد از ارتکاب جرم به منظور فرار از دست پلیس به این کمپها مراجعه کرده و به عنوان معتاد در آنجا اقامت می کنند تا آبها از آسیاب بیفتد.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: لازم است نهادهای متولی نسبت به برخورد قاطع و بازرسی مداوم از این کمپها به ویژه کمپهای مناطق جنوبی تهران همانند یافت آباد، شهرری و محله هرندی اقدام کنند.

به گفه ابهری، کمپهای غیرمجاز به آشیانه بزهکاران تبدیل شده است و  مقابله با این گونه کمپها از عهده بهزیستی خارج است و باید در یک کار مشترک این مراکز پاکسازی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha