جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
سلامت نیوز: رییس بیمارستان مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران از بازگشت حجاج کشورمان بدون هیچ بیماری به میهن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حجت‌الله روستا در تشریح آخرین وضعیت سلامت حجاج در عربستان علی‌الخصوص حجاج مستقر در شهر مدینه اظهارکرد: وضعیت سلامت حجاج کشور در حال حاضر بسیار خوب است و زائران در سلامت کامل بسر می‌برند.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ۱۳ ذی‌الحجه مجدد بعد از مراسم عرفه وارد شهر مدینه شدند و از ۱۴ ذی‌الحجه نیز حجاج وارد مدینه شدند، درباره تعداد بستری‌های کنونی حجاج کشور در بیمارستان مدینه مرکز پزشکی حج هلال‌احمر ایران افزود: در حال حاضر ۲ تن تحت بستری هستند که بیماری‌شان نیز به دلیل عفونت‌های ریوی است، اما مشکل خاصی وجود ندارد.

روستا درباره ورود حجاج به میهن و اینکه آیا باید مراقبت‌های خاصی برای ورود حجاج به کشور صورت پذیرد، ادامه داد: خوشبختانه وضعیت جسمی حجاج بسیار مساعد است و بدون هیچ بیماری به میهن باز می‌گردند.

رییس بیمارستان مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران در توصیه بهداشتی به حجاج ادامه‌داد: بیشترین توصیه ما رعایت بهداشت فردی است و حتی‌المقدور نیز حجاج از روبوسی‌های مکرر خودداری کنند.

وی درباره چگونگی تغییرات جسمی حجاج به محض ورود به ایران با توجه به تغییرات آب و هوایی خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله در این مواقع کاهش دمای هوا است که باید حجاج به این مسئله بیشتر توجه کنند و باید حجاج به زمان استراحت خودشان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha