سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که تزریق واکسن آنفلوآنزا در کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی در افرادی که مستعد امراض قلبی هستند، موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «جیکوب اودل»، استاد پزشکی دانشگاه «تورنتو» و گروهی از همکارانش با بررسی نتایج یک آزمایش جدید دریافتند که نرخ ابتلا به امراض قلبی در بین افرادی که واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده‌اند 2.9 درصد است در حالی که این رقم در میان افرادی که واکسن نزده‌اند 4.7 درصد برآورد شده است.

نتایج این مطالعه که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده حاکی از اثرات بیشتر و موثرتر واکسن آنفلوآنزا برای افرادی است که سابقه ابتلا به «سندرم حاد عروق کرونری» را دارند.

محققان اعلام کردند: واکسن آنفلوآنزا به دلیل جلوگیری از پارگی پلاک‌های تصلب شرائین و سایر جراحت‌های شریانی در بیماران مستعد از بروز مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند و به این ترتیب با یک روش ساده سالانه و پیشگیرانه می‌توان خطر ابتلا به امراض قلبی و حتی حمله قلبی را نیز کاهش داد.

متخصصان تاکید دارند که تحقیقات آتی در این زمینه و با بهره جستن از آزمایشات بیشتر، تاثیر این شیوه درمانی کم‌هزینه، سالانه و آسان را در کاهش خطر حملات قلبی تایید خواهد کرد.

«استیون لییوید»، پروفسور پزشکی دانشگاه «آلاباما» در «بیرمنگام» نیز در این رابطه افزود: اکنون با روشن شدن این مسئله جامعه پزشکان قلب و در کل تمام متخصصان پزشکی با اطمینان خاطر بیشتری به بیماران توصیه می‌کنند تا نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha