سلامت نیوز : بالغ بر ده هزار نفر از اقشار مختلف استان خوزستان در بزرگترین تجمع زیست محیطی کشور در حاشیه رودخانه کارون شرکت کردند. رئیس هیات مدیره انجمن مهندسان صنعت آب خوزستان در گفت‌وگو با قانون با اعلام مطلب بالا گفت: دیروز پنج شنبه 2 آذرماه  به مناسبت عید غدیر مردم خوزستان با ایجاد زنجیره انسانی در اطراف کارون  نسبت به انتقال آب از سرچشمه های کارون به فلات مرکزی ایران اعتراض کردند. حمید رضا خدابخشی افزود: این تجمع به مدت دو ساعت و با حضور اقشار مختلف مردم در کمال آرامش و با همکاری قابل تحسین نیروی انتظامی و بدون شعارهای احساسی و در قالب مدنی برگزار شد.

وی ادامه داد: حرکت های آرام و مدنی باعث تمرین دموکراسی می‌شود و باید ضمن پرهیز از دخالت دادن موضوعات غیر مرتبط با اعتراضات مدنی به تداوم اعتراضات ادامه داد.خدابخشی تصریح کرد: اگر تا دیروز برخی ادعای تضادهای قومی و فرهنگی را در اهواز مطرح می‌کردند امروز دیدیم که به لطف کارون وحدت اقوام در مخالفت با انتقال آب از سرچشمه های کارون به فلات مرکزی شکل عینی تری به خود گرفت.

این فعال مدنی با انتقاد از نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر گفت: اگر چه باید از تلاش های نمایندگان مجلس در پیگیری مطالبات مردم خوزستان تشکر کرد اما شایسته نیست که از 18 نماینده مجلس یک نفر و از 21 نفر عضو شورای شهر اهواز یک نفر در این تجمع زیست محیطی شرکت کنند!

خدابخشی با تشکر از نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در حمایت از تجمع مردم خوزستان گفت: موضوع کارون موضوعی ملی است و ما از اعتراضات مردم استان چهارمحال و بختیاری در انتقال آب به استان‌های اصفهان ، یزد ، قم  و کرمان برای مصارف غیر آشامیدنی حمایت می‌کنیم!

لازم به ذکر است احداث ۷۵ کیلومتر تونل بهشت‌آباد در عمق ۳۰۰ متری زمین به منظور انتقال آب کوهرنگ به استان اصفهان به گفته کارشناسان باعث خشک شدن تمامی چشمه‌ها، قنات‌ها، چاه‌ها و منابع آبی در استان چهارمحال و بختیاری و از بین رفتن زندگی ۶۰ درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری می‌شود. موضوعی که تبعات آن فقط منحصر به استان چهارمحال و بختیاری نیست و تبعات آن دامن مردم خوزستان را نیز گرفته است. همین امر باعث بروز اعتراضاتی در این دو استان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha