در حال حاضر برخی از داروخانه ها با کمبود دارو مواجه هستند و باید گفت که هنوز کمبود دارویی به طور کامل برطرف نشده است.

کمبود دارویی به طور کامل برطرف نشده است/ انعقاد تفاهم‌نامه جدید میان وزارت بهداشت و بیمه‌ها‌
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود دارو در کشور اعلام کرد: هنوز کمبود دارویی در کشور به طور کامل برطرف نشده است.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از داروخانه ها با کمبود دارو مواجه هستند و باید گفت که هنوز کمبود دارویی به طور کامل برطرف نشده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارشی که مسئولان وزارت بهداشت به ما ارسال کرده اند، قرار است که طی روزهای هفته جاری در راستای مشکلات بیمه ای و همچنین درخصوص داروهای صعب العلاج و کمبود دارو میان وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر تفاهم نامه منعقد شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در گزارشی که وزارت بهداشت ارسال کرده است قرار هست که فهرست جدیدی از داروهای بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند.
هاشم زهی در ادامه به نقش مهم سازمان های بیمه گر برای پوشش دهی داروهای بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: حمایت از بیماران به ویژه بیمارانی که ویژه تر هستند، از جمله وظایف سازمان های بیمه گر است که در این راستا مسئولان سازمان های بیمه گر اعلام آمادگی کرده اند تا فهرست جدیدی از داروها را تحت پوشش بیمه درآورند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: البته هزینه داروهایی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد برای تعداد اندکی از بیماران استفاده می شود که این امر باید ساماندهی شود تا همه بیماران بتوانند از خدمات بیمه ای برای درمان خود بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha