شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 85346

بهترین و ساده‌ ترین کار در مواجهه با گرفتگی بینی شست و شوی بینی با استفاده از سرم‌ های نمکی است.

راه‌ حلی برای رفع گرفتگی بینی
سلامت نیوز : متخصص گوش، حلق و بینی گفت:‌ بهترین و ساده‌ترین کار در مواجهه با گرفتگی بینی شست‌وشوی بینی با استفاده از سرم‌های نمکی موجود در داروخانه‌هاست که هر چقدر تناوب و تعداد این شست‌وشوها بیشتر باشد، تأثیر بهتری دارد.

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ گرفتگی بینی در این فصل سال شایع است، البته به خاطر آلودگی هوا نیز گرفتگی بینی بیشتر دیده می‌شود که ناشی از عفونت‌های ویروسی، حساسیت و آلرژی است.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: بهترین و ساده‌ترین کار در مواجهه با گرفتگی بینی شست و شوی بینی با استفاده از سرم‌های نمکی موجود در داروخانه‌هاست که هر چقدر تناوب و تعداد این شست و شوها بیشتر باشد تأثیر بهتری برجای خواهد گذاشت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ‌اگر گرفتگی بینی علی‌رغم این درمان ساده بعد از 5 تا 7 روز باقی بماند، نیاز به پیگیری و درمان دارد.

متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: در گرفتگی‌های بینی مزمن و گرفتگی‌هایی که همراه با ترشحات چرکی یا خونی باشند و به تنفس دهانی و خُرخُر شبانه فرد منجر شوند مراجعه به پزشک متخصص الزامی است.

ربانی اناری در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه استفاده از بخور تا چه میزان در درمان گرفتگی بینی نقش دارد، گفت: استفاده از بخور در مواقعی که رطوبت محیط کم و هوا خشک باشد توصیه می‌شود.

متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: بخور گرم و سرد تفاوت چندانی با هم ندارد، به جز در بیماری‌های التهابی شدید راه‌های هوایی که به انسداد نسبی تنفس در اطفال منجر می‌شود که در آن مواقع گاهی استفاده از بخور سرد ترجیح داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha