سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت درخصوص آخرین وضعیت قانون بهداشت روان گفت: بازنگری این لایحه در وزارت بهداشت به پایان رسیده است.

عباسعلی ناصحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه پیش نویس قانون بهداشت و سلامت روان در وزارت بهداشت تهیه شد و مورد بازنگری مجدد قرار گرفت، افزود: این قانون متوجه بیماران روانپزشکی است که می تواند در بهبود شرایط این افراد تأثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با بیان اینکه لایحه سلات روان آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی است، گفت: بازنگری این لایحه در وزارت بهداشت به پایان رسیده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از ارسال لایحه بهداشت سلامت و روان به مجلس، این لایحه به کمیسیون بهداشت ارجاع داده می شود.
ناصحی با تأکید بر اینکه حقوق بیماران روانپزشکی از طریق این قانون دیده شده است، تصریح کرد: بر این اساس، تمام خدمات برای بیماران مبتلا به اختلالات روان مانند بیماران جسمی به صورت در دسترس و قابل قبول وجود داشته باشد و خدمات برای این بیماران مانند بیماران جسمی به صورت یکسان در نظر گرفته شود.
مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت یادآور شد: یکی از مواردی که در مورد بیماران حوزه روان مطرح می شود حقوق آن ها است که گاها نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند لذا در پیش نویسی که تهیه شده است، شرایط بستری اجباری بیماران و مسایل مربوط به بیمارستان های روانی در نظر گرفته شده ضمن اینکه تخصیص بخش ‌های روانپزشکی مخصوص بیماران روانی مجرم نیز در این پیش‌ نویس دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha