سلامت نیوز : مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد: مصرف ماده مخدر شیشه همچنان در صدر موضوع تماس ‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد قرار دارد.

فرید براتی سده در گفت ‌و گو با پانا، اظهار داشت: میانگین تماس ‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد درباره موضوع شیشه بیش از 40 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین ادامه داد: پس از ماده مخدر شیشه، تریاک، هروئین، کراک و حشیش بیشترین موضوع تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد بوده است.
وی با اشاره به استان هایی که بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد داشته اند نیز گفت: شهرهای تهران، البرز، اصفهان، فارس و همدان بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد برقرار کرده اند.
طبق اعلام دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی؛ بیش از 6 درصد مصرف ‌کنندگان زن و حدود 94 درصد مصرف ‌کنندگان مرد بوده‌ اند.
همچنین، بر اساس آخرین آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر ماده اصلی مصرفی کشور تریاک و سپس شیشه است و بر اساس آمار پزشکی قانونی روزانه 11 معتاد در کشور می میرند و مراکز اقامتی و کمپ های بهزیستی نشان می دهد که در سال 91 از میان 158 هزار نفر موجود در مراکز 39 نفر فوت کرده اند که این آمار در سال 90، 40 نفر بوده است و این در حالی است که در سال 90 تعداد مراکز اقامتی و کمپ ها نصف آمار سال 91 بوده است.
بر این اساس، شماره تلفن 09628 شماره تماس با خط ملی مشاوره است . این خط آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی نزدیک ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی می خواهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha