تبلیغ محصولات دخانی به هر نحو و فروش آن به افراز زیر 18 سال ممنوع است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فروش محصولات دخانی به افراد زیر 18 سال و توسط آنها ممنوع است و فروشنده باید در صورت مشكوك بودن سن خریدار، مدرك شناسایی مبنی بر داشتن حداقل 18 سال سن را تقاضا كند.
همچنین مسئول اجرایی ممنوعیت استعمال دخانیات در اماكن عمومی، مدیران، كارفرمایان یا متصدیان اماكن مربوطه هستند.

بر اساس این گزارش، استعمال هر نوع ماده دخانی در اماكن عمومی از قبیل رستورانها، قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، فضاهای عمومی مهمانخانه‌ها، مهمانسراها، وسایل نقلیه عمومی و هر نوع مركز و محل جمعی دیگر ممنوع است و متخلفین برابر قانون محكوم به پرداخت جریمه می‌باشند.

 همچنین، تبلیغ محصولات دخانی به هر نحو ممنوع است و هرگونه فعالیت یا اقدامی كه به شكل مستقیم یا غیرمستقیم در معرفی، تحریك و تشویق افراد به خرید و مصرف محصولات دخانی انجام شود، تبلیغ محسوب می‌شود و با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود و كلیه محصولات و وسایل ضبط خواهد شد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بنا به مصوبه مهرماه 86 هیئت دولت به منظور حفظ سلامت عمومی و در راستای اجرای قانون كنترل و مبارزه ملی با دخانیات، با متخلفین برخورد جدی خواهد كرد. لذا هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جهت اجرای بهتر این قانون و ارتقای سلامت مردم و خانواده‌ها، مراتب تخلف را به پلیس 110 اعلام كنند.

استعمال دخانیات سالانه موجب مرگ 60 هزار نفر در كشور شده و سالانه بیش از 7000 میلیارد تومان در كشور صرف استعمال محصولات دخانی و درمان بیماری‌ها و معلولیت‌های ناشی از آن می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha