سلامت نیوز : معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از بازگرداندن 16 زائر بیمار به ایران خبرداد و گفت: در حال حاضر 45 زائر بستری شده در بیمارستان‌های مرکز پزشکی در مکه مکرمه و مدینه منوره در حال بهبود هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ولید «دنده‌بر» در این باره گفت: از ابتدای عملیات حج تمتع، بیش از 2300 مأموریت انتقال زائر به مراکز درمانی صورت گرفته و این در حالی است که تعداد 107 بیمار که حال عمومی آنها وخیم بود و احتیاج به مراقبت‌های ویژه حین انتقال داشتند، توسط دو دستگاه آمبولانس ICU Mobail مرکز پزشکی برای ادامه درمان به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

رییس ستاد عملیات پزشکی حج تمتع 92 تصریح‌کرد: از ابتدای ورود زائران ایرانی تاکنون حدود 48 هزار خدمت عمومی و تخصصی در بین چهار مرکز در بیمارستان‌های مکه، مدینه و همچنین پلی‌کلینیک در عرفات و منا از جمله ویزیت پزشکان تخصصی شامل دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی ، مغز و اعصاب، داخلی، جراحی، گوش و حلق و بینی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین بستری در اورژانس، سی سی یو و بخش داخلی، به زائران ارائه شده است.

معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، گفت: در حال حاضر تعداد هفت بیمار در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند و خوشبختانه حال بقیه زائران خوب است که در صورت نیاز آمادگی انتقال پیش از موعد و اورژانسی آنها را داریم همچنین تاکنون 14 بیمار از مکه و دو بیمار از مدینه به همراه پزشک متخصص و تجهیزات اورژانسی و ضروری به ایران انتقال داده شده‌اند و با هماهنگی که صورت می‌گیرد پس از ورود به ایران برای ادامه درمان به بیمارستان‌های تخصصی اعزام می‌شوند.

دنده‌بر افزود: تاکنون بیماری واگیردار و خطرناکی بین حجاج مشاهده نشده است. اما از زائران خواست که هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه حتی‌الامکان از دست دادن و روبوسی‌کردن خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha