شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 85374
سلامت نیوز : رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: دکتر قریب یکی از الگوهای ماندگار اخلاق پزشکی در کشور است. او به قدری برای سلامت و احیای کودکان ارزش قائل بود که با مرگ هر کودک بیمار گریه می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علیرضا مرندی امروز در مراسم پرده‌برداری از سردیس دکتر محمد قریب که در پارک فن‌آوری پردیس برگزار شد، گفت: تجلیل از مقام فرهیخته‌ای که زندگی خود را وقف سلامت جامعه کرده است وظیفه ما است.

وی ادامه داد: دکتر قریب در حوزه سلامت کودکان تلاش‌های ارزنده‌ای کرده و در زمان وی مرگ و میر کودکان بسیار بالا بوده است با این وجود وی پایه‌گذار طب نوین اطفال بوده است و از مرگ‌های بسیاری جلوگیری کرده است.

مرندی ادامه داد: دکتر قریب احیای نفوس را به دانشجویان آموزش داد و در طب کودکان چنان خدمات ارزنده‌‌ای را بر جای گذاشت که امروز همان کودکان آینده‌ساز کشور شده‌اند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: برای کودکان هر چه تلاش شود در واقع برای ارتقای سلامت و تکامل یک نسل تلاش شده است.

مرندی گفت: باید در پنجاه سال آینده حرف اول را در منطقه بزنیم و برای این هدف نیازمند نسل سالم و توانمند هستیم.

وی گفت: دکتر قریب توانمندیهای زیادی داشت و الگوی جوانان بود و در کنار اینکه فردی با ایمان و معتقد بود، خدمات برجسته‌ای را بر جا گذاشت و روزی نبود که در زمان وی کودکی فوت نکند اما او آن قدر به سلامت کودکان وابستگی داشت که با مشاهده فوت یک کودک به گریه می‌افتاد.

صبح امروز سردیس دکتر محمد قریب با حضور وزیر بهداشت و جمعی از پزشکان برجسته در پارک فن‌آوری پردیس پرده‌برداری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha