شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

سلامت نیوز : رئیس مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری سلامت استان فارس گفت: متاسفانه با رشد شدید مصرف دخانیات در میان زنان در فارس و شیراز مواجه هستیم و این یک هشدار جدی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کامران باقری‌ لنکرانی در جمع خبرنگاران افزود: براساس تحقیقات انجام شده تغییرات نه چندان مطلوبی در الگوی مصرف دخانیات بخصوص قلیان در جامعه هدف (شهر شیراز) مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده امروز مواجه با رشد مصرف دخانیات در گروه سنی زیر 25 ساله‌ها در شیراز هستیم.

لنکرانی با بیان اینکه رشد نگران‌کننده‌ای در تمایل به مصرف قلیان در گروه سنی جوان دیده می‌شود، در این خصوص هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی گروه‌ها و خانواده‌ها، استفاده از قلیان را یک تفریح و تفنن معرفی می‌کنند حال آنکه این اقدام، خودکشی است، و یک مرگ تدریجی و سخت است.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت فارس گفت: در جامعه 50 سال قبل، مصرف سیگار بیشتر در گروه ثروتمند و پر درآمد جامعه رایج بود حال آنکه امروزه و براساس تحقیقات انجام شده، مصرف سیگار در میان طبقات متوسط و پایین به لحاظ درآمدی، بیشتر از گروه ثروتمند است.

لنکرانی توضیح داد: براساس تحقیقات انجام شده، در گروه ثروتمند جامعه در شیراز 9 درصد افراد سیگار مصرف می‌کنند حال آنکه 34 درصد افراد با درآمد متوسط و کم در این شهر سیگاری هستند.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت استان فارس، این تغییر الگوها را هشداری بسیار جدی برای سلامت جامعه دانست و خواستار همراهی همه دست‌اندرکاران برای برنامه‌ریزی و مقابله با رشد تمایل به مصرف دخانیات در جامعه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha