سلامت نیوز : معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، گفت: تقریبا بالغ بر۴۰ درصد کودکان کار غیرایرانی‌اند که ۹۰ درصد از آن‌ها افغانی هستند.

"رضا جهانگیری‌فرد" در گفت‌و‌گو با ایلنا بیان اینکه آمار کودکان کار شناور و در فصول مختلف قابل تغییر است، افزود: ‌ به طور دقیق آمار مشخصی نداریم اما بر اساس فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و شناسایی کودکان کار توسط آن‌ها نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کودک کار در شهر تهران شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کودکان تحت پوشش سازمان‌های مردم نهادی هستند که آن‌ها را شناسایی کرده‌اند‏، تاکید کرد: تعداد کودکان کار در فصل تابستان افزایش می‌یابد و در مقایسه با سایر فصول بیشترند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تقریبا بالغ بر۴۰ درصد این کودکان غیر ایرانی‌اند‏، تصریح کرد: ‌ ۹۰ درصد "کودکان کار غیر ایرانی"، افغانی هستند.

جهانگیری‌فرد در پاسخ به اینکه چه تعداد از این کودکان توسط اشخاص خاص مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، تاکید کرد: ‌ این مساله موضوعی مربوط به پلیس است، اگرچه این مورد با دوستانمان در نیروی انتظامی مطرح شده است تا افراد و گروه‌هایی که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند شناسایی شده و با آن‌ها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد از این کودکان دارای خانواده هستند، گفت: ‌ بیشتر این کودکان به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و حتی گاهی از آن‌ها به صورت خانوادگی کار می‌کنند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بیشتر این کودکان ساماندهی شده هستند، در پاسخ به اینکه در حال حاضر کودکان کار بیشتر در کدام نقاط شهر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کودکان کار در همه جای شهر دیده می‌شود اما بیشتر در مرکز و مناطق شمالی شهر تهران فعالیت می‌کنند.

به گفته وی البته این کودکان بیشتر مکان‌های خود را تغییر می‌دهند با این وجود در اطراف بهشت زهرا، بازارهای بزرگ و مرکزی نیز فعالیت‌ آنها چشمگیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha