در اسفند 91 طرح ممنوعیت دو شغله بودن برای تمام صنوف در دستور کار مجلس قرار گرفت که چندی پیش شورای نگهبان آن را دوباره به مجلس عودت داد . یکی از مواردی که باعث عودت این لایحه شده بود تبصره ممنوعیت اشتغال همزمان پزشکان در مراکز دولتی و خصوصی به طور هم زمان بود .

بررسی طرح ممنوعیت اشتغال همزمان پزشکان در مجلس/توزیع پزشک در کشور عادلانه نیست
سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی مجدد طرح ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان در این کمیسیون خبر داد .محمد اسماعیل سعیدی  در گفت و گو با پانا در پاسخ به این سوال که سرانجام طرح ممنوعیت استغال هم زمان پزشکان در مراکز دولتی و خصوصی به کجا رسیده است توضیح داد : بعد از این که این لایحه توسط مجلس به شورای نگهبان فرستاده و مجددا" به مجلس عودت داده شد در کمیسیون اجتماعی و در صحن مورد بررسی قرار گرفت .

وی افزود: این طرح همچنان نمایندگان مخالفی دارد که عمدتا" از پزشکان مجلس هستند و تاکید دارند پرداخت ها و مزایای مراکز دولتی برای پزشکان مکفی نبوده و پزشک ناچار است که در مراکزی درمانی خصوصی نیز مشغول به کار باشد .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین تاکید کرد که مجلس به این دلیل بر تصویب این طرح تاکید دارد که پزشکی که در مراکز دولتی مسئولیتی را بر عهده دارد هر لحظه ممکن است که بعد از اتمام ساعت کاری به حضورش در آن مرکز درمانی نیاز باشد و در این صورت اگر پزشک در مراکز پزشکی دیگر مشغول به ارائه خدمات باشد در انجام مسئولیتش در مرکز دولتی که به شکل رسمی و یا حتی پیمانی مشغول به کار است خلل ایجاد می شود .
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد علاوه بر مشکل احتمال در دسترس نبودن پزشک در مواقع لزوم مسئله ارجاع بیماران توسط پزشک به مراکز درمانی خصوصی که خود در آن ها مشغول به کار هستند نیز از جمله مشکلاتی است که کمیسیون اجتماعی برای بر طرف کردن آن تصمیم دارد این طرح را همچنان پیگیری و به تصویب برساند .
نماینده مردم تبریز همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به این که در چند سال اخیر به دلیل کیفیت بهتر مراکز درمانی خصوصی و همه گیر شدن بیمه های تکمیلی میزان مراجعه بیماران به مراکزدرمانی خصوصی افزایش یافته و این گونه قانون گذاری ها مشکلی را در توزیع عادلانه پزشک به وجود نمی‌آورد توضیح داد , ما در کشور با مشکل کمبود پزشک مواجه نیستیم بلکه در حال حاضر با توزیع ناعادلانه پزشک رو به رو هستیم . بیشتر پزشکان به دلیل حقوق و مزایای مکفی و به موقع بیمارستان‌های خصوصی به اشتغال در این مراکز تمایل دارند و این طرح به توزیع عادلانه پزشکان در مراکز درمانی کمک خواهد کرد . 
در اسفند 91 طرح ممنوعیت دو شغله بودن برای تمام صنوف در دستور کار مجلس قرار گرفت که چندی پیش شورای نگهبان آن را دوباره به مجلس عودت داد . یکی از مواردی که باعث عودت این لایحه شده بود تبصره ممنوعیت اشتغال همزمان پزشکان در مراکز دولتی و خصوصی به طور هم زمان بود .
علاوه بر این فراهم نبودن بسترهای لازم برای برای اجرای این طرح به شکل قانون و عدم پرداخت های به موقع و مکفی به پزشکان بخش دولتی از جمله مواردی بوده است که باعث اعتراض جامعه پزشکان به این طرح شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha