شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8541

بیماری كاهش اشك چشم هرچند در افراد سالمند و سالخورده شایع بوده اما به نظر می‌رسد این بیماری در بانوان شایعتر است.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر پژمان بختیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: احساس جسم خارجی در چشم از علایم شایع بیماری كاهش اشك چشم است هرچند بیماریهای مختلفی باعث بروز این بیماری می‌شوند اما به نظر می‌رسد علایم بیماری با وجود طیف وسیع آن بسیار مشابه هم باشد.
وی گفت: بسته به شدت بیماری می‌توان در مراحل اولیه با استفاده از قطره‌های اشك مصنوعی در بازار در طی چند مرحله و یا استفاده از ابزارهای جدید در درمان بیماری چشم كه هم اكنون در كشور ما وجود دارد استفاده كرد.
دكتر بختیاری با اعلام این مطلب كه اغلب بیماران بعد از انواع جراحی چشم (لیزیك، آب مروارید و...) دچار بیماری خشكی چشم می‌شوند تاكید كرد: در اغلب موارد به صورت موقت در برخی اعمال جراحی برخی بیماران با كاهش اشك چشم روبرو می‌شوند كه این موارد زودگذر بوده و بیماران می‌توانند بدون هیچ ناراحتی به روال زندگی عادی خود ادامه دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران تصریح كرد: هرچند بیماری كاهش اشك چشم در افراد سالمند و سالخورده شایعی به نظر می‌آید اما به نظر می‌رسد این بیماری در بانوان شایعتر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha