رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نباید معضل دپوی داروها داشته باشیم، گفت: هنوز مشکلات زیادی برای تامین دارو وجود دارد که هلال‌احمر برای برطرف کردن آن به وزارت بهداشت کمک خواهد کرد.

معضل دپوی دارو برطرف شود/مشکلات تامین دارو ادامه دارد
سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نباید معضل دپوی داروها داشته باشیم، گفت: هنوز مشکلات زیادی برای تامین دارو وجود دارد که هلال‌احمر برای برطرف کردن آن به وزارت بهداشت کمک خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ محمد فرهادی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تدارک پزشکی اظهار داشت: هلال احمر برای کمک به نیازمندان برای تامین سلامت مردم شکل گرفته است و خوشبختانه ما در منطقه در جایگاه رأس قرار داریم و در سطح بین‌المللی نیز جمعیت هلال‌احمر مطرح بوده به طوری که برای سایر جمعیت‌های ملی کشورهای دیگر الگو به حساب می‌آید.

وی افزود: سازمان تدارکات پزشکی پیشینه خوبی داشته است، جمعیت هلال‌احمر در گذشته با عنوان شیر و خورشید 100 بیمارستان را اداره می‌کرد و در دوران دفاع مقدس نیز در زمان مدیریت سردار فیروزآبادی و خانم وحیده با ارتباطی که با سفارتخانه‌ها می‌گرفتیم داروهای لازم برای رزمندگان و مردم تهیه می‌کردیم.

فرهادی با اشاره به اینکه سازمان تدارک پزشکی باید به سمت تولید داروهای باکیفیت پیش برود تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان تدارک پزشکی خدمت‌رسانی در زمان اضطراری و پس از حادثه است مثلا در حال حاضر مشکلات زیادی برای تامین دارو داریم که سعی می‌کنیم در این مقوله به وزارت بهداشت کمک کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: نباید دپوی دارویی به صورتی داشته باشیم که یک جا داروها را جمع کنیم و باید این داروها گردش داشته باشد تا مردم بتوانند از این داروها استفاده کنند. خوشبختانه وضعیت سازمان تدارک پزشکی نسبت به یک سال قبل زمین تا آسمان فرق کرده است و با تلاش‌های آقای رستمی این سازمان آماده برای توسعه محصولات و تکنولوژی‌های جدید است. ما نیز از آقای رستمی به عنوان یک مدیر موفق در جای دیگر هلال‌احمر استفاده خواهیم کرد.

فرهادی با اشاره به مدنی رئیس جدید سازمان تدارک پزشکی عنوان کرد: آقای مدنی تجربه بالایی در انتقال تکنولوژی و تاسیس کارخانه‌های داروسازی داشته است و امیدواریم با همکاری روسای شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تدارک پزشکی در زمان مدیریت آقای مدنی به اهداف خودمان برسیم.

وی درباره تولید داروهای نوترکیب گفت: ای کاش وزارت علوم نیز در زمینه تولید داروهای نوترکیب به وزارت بهداشت کمک می‌کرد ولی در مجموع هلال احمر برای برطرف کردن مشکلات مردم با وزارت بهداشت همکاری لازم را خواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات طلب‌ها و بدهی‌های سازمان تدارکات پزشکی افزود: یک بدهی به آلمان داشتیم که تکلیف آن مشخص شد، ولی بدهی دیگری وجود دارد که باید تکلیف آن مشخص شود.

فرهادی تصریح کرد: هلال‌احمر جای بسیار خوبی است چون جمعیت خیریه و عام‌المنفعه است و برای تسکین آلام بشری و رفع محرومیت‌ها و امداد و نجات در زمان حوادث تلاش می‌کند. همچنین با هماهنگی ارگان‌های ذیربط در حوزه دارو و درمان به خصوص درمان اضطراری در حوادث فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر یک گردان ملی و نهاد عمومی است که به عنوان یک جمعیت غیردولتی و بین‌المللی در کنار 189 عضو جمعیت‌های ملی دنیا براساس منشور هفت‌گانه خود و همچنین بر مبنای قانون‌مندی و اصل داوطلبی فعالیت می‌کند و امیدواریم با امکاناتی که سازمان تدارک پزشکی در حوزه دارو دارد بتوانیم برای رفع نیاز مردم در حوزه سلامت اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha