یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 85426
سلامت نیوز : ترک پا علت های مختلفی دارد که یکی از مهم ترین علت ها، خشکی پوست است. در سنین بالا به ویژه در خانم ها خشکی دست و پا و همچنین ترک پا شایع است. یکی از علل ترک پا، خشکی پوست ژنتیکی یا اگزماست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ دکترمحمد ایمانی، رزیدنت پوست و مو با بیان این مطلب می افزاید: از علل دیگر ایجاد ترک پا تماس زیاد پوست با آب است که باعث از بین رفتن رطوبت پوست می شود. آب و هوا به خصوص در فصل پاییز و زمستان نیز باعث ترک پا می شود. پوشیدن کفش های روباز و صندل باعث خشک شدن پوست و ایجاد ترک پا می شود. ترک پا در خانم ها بیشتر است، زیرا بیشتر با آب تماس دارند و از دمپایی و صندل بیشتر استفاده می کنند. وزن زیاد هم باعث وارد شدن فشار به پا می شود و در مواردی ترک پا ایجاد می کند. وی گفت: شستن زیاد پا باعث از بین رفتن چربی پوست می شود، در این مواقع بهتر است پا را با وازلین چرب کنید.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که آب و هوا در پاییز و زمستان خشک است، حتما از جوراب استفاده کنید تا پوست رطوبت خود را از دست ندهد. هنگام راه رفتن حتما از دمپایی یا کفش روفرشی استفاده کنید. زیرا یکی از علل ترک پا، تماس مداوم کف پا با موکت و فرش است. افرادی که خشکی پوست ژنتیکی دارند حتما باید پوست پا را مرطوب نگه دارند. باید بدانید که بهترین مرطوب کننده وازلین است که بالاترین درصد رطوبت را دارد. وی تأکید کرد: کسانی که پوست خشک دارند یا به اگزما مبتلا هستند و در این فصل ها دچار ترک پا می شوند از میوه، سبزی و لبنیات استفاده کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha