یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 85441

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو، خارش را علامت شایع خشکی پوست عنوان کرد و گفت: این عارضه هر محلی از بدن به خصوص نواحی بدون پوشش را درگیر می‌کند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه فصل زمستان اوج بروز خشکی پوست در افراد است، اظهار داشت: در این فصل به دلیل این که رطوبت موجود در هوا کمتر است خشکی پوست بسیار شایع‌تر و شدیدتر می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه جنسیت نقش به سزایی در خشکی پوست ندارد، گفت: با کم شدن فعالیت افراد در سنین بالا، تعداد غدد چربی وعرق واقع در سطح پوست که عامل اصلی مرطوب نگه داشتن پوست هستند کاهش می‌یابد و همین عامل باعث ایجاد خشکی پوست بویژه در افراد مسن می شود، این عارضه در سنین بین 55 تا 60 سالگی شایع‌تر است.

وی خارش را علامت شایع خشکی پوست دانست و گفت: این عارضه هر محلی از بدن به خصوص نواحی بدون پوشش را درگیر می کند. همچنین مواد شیمیایی که در صابون‌ها و الیاف لباس وجود دارد از جمله عوامل محرکی هستند که خارش پوست را بیشتر می‌کند.

دکتر احسانی با اشاره به این مطلب که داروهای مصرفی در برخی از بیماری ها نیز می تواند باعث خشکی پوست افراد شود، ادامه داد: عوامل ژنتیکی، عدم مصرف آب و مایعات به مقدار کافی، قرارگرفتن درمعرض آفتاب شدید یا مداوم، شستن زیاد پوست دست و صورت مهمترین عواملی هستند که خشکی پوست را تشدید می کنند.

وی گفت: اشخاصی که به خشکی پوست مبتلا هستند بهتر است از مایعات، میوه ها و سبزیجات که مانع خروج رطوبت از سطح پوست می شوند، بیشتر استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو در پایان با بیان اینکه زندگی در هوای گرم و خشک یکی از علل ایجاد خشکی پوست در افراد محسوب می شود، افزود: استفاده از کرم های مرطوب کننده، انواع ضد آفتاب‌ها، صابون‌هایی که میزان ترکیبات شیمیایی آن کمتراست برای رفع این عارضه توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha