تشکیل معاونت پرستاری، اقدامی سیاسی نبوده و مربوط به دولت دهم نیست، بلکه همزمان با درخواست تاسیس سازمان نظام پرستاری در دهه 70 مطرح شد و به دنبال پیگیری مکرر جامعه پرستاری، سرانجام دولت دهم به این درخواست قدیمی پاسخ داد.

لزوم حضور پرستاران در تصمیم گیری‌های کلان نظام سلامت

سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری ضمن تبیین اهمیت تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت در دولت دهم، بر ضرورت حضور پرستاران در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم‌گیری‌های کلان نظام سلامت تاکید کرد.

شمس‌الدین شمس در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه سابقه درخواست پرستاران برای تشکیل معاونت پرستاری به حدود سال 75 بازمی‌گردد، عنوان کرد: تشکیل معاونت پرستاری، اقدامی سیاسی نبوده و مربوط به دولت دهم نیست، بلکه همزمان با درخواست تاسیس سازمان نظام پرستاری در دهه 70 مطرح شد و به دنبال پیگیری مکرر جامعه پرستاری، سرانجام دولت دهم به این درخواست قدیمی پاسخ داد.

وی با بیان اینکه پرستاران بزرگترین جمعیت نظام سلامت را تشکیل داده و بیشترین خدمت را به بیماران در مراکز درمانی ارائه می‌دهند، گفت: ضرورت تشکیل معاونت پرستاری این است که پرستاران ما در سطوح بالای تصمیم‌گیری نظام سلامت حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری و رییس هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه با طرح این پرسش‌ها که چرا باید دیگران برای پرستاران تصمیم بگیرند؟ چرا ما نباید نسبت به تصمیماتی که خودمان هم در آن بیشترین نقش را داریم، آگاهی داشته باشیم، به لزوم حضور پرستاران در سطوح بالای مدیریتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد:‌ پرستاران عضو تیم درمان هستند. وقتی ما اعلام می‌کنیم که کمبود پرستار داریم و باید پرستاران در حوزه سیاست‌گذاری نظام سلامت از صدر تا ذیل حضور داشته باشند، به خاطر خودمان نیست بلکه دغدغه مردم و نظام سلامت را داریم.

شمس افزود: مشارکت دادن پرستاران در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های حوزه سلامت، رفع تبعیض‌ها، عدالت در پرداخت‌ها و استفاده از افراد توانمند و صاحب نظر در مدیریت‌ بخش‌های پرستاری از جمله دغدغه‌های پرستاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha