سلامت نیوز : رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: بیماران خاص نیاز به حمایت‌های ویژه‌ای در خصوص اشتغال و استخدام دارند. ما تلاش می‌کنیم تا لزوم این حمایت‌ها توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شوند.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اگر برای مشاغل سخت و زیان‌آور در افراد سالم شرایطی فراهم است که با 20 سال بازنشسته شوند این شرایط باید برای بیماران صعب‌العلاج و خاص نیز مهیا باشد.

وی ادامه داد: شغل افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مانند بیماران مزمن کلیوی، دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی هستند و تا پایان عمر مجبور به تحمل بیماری و شرایط سخت آن هستند باید به عنوان کار سخت و زیان‌آور پذیرفته شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه دولت‌ها در کشورهای دیگر برای بیماران خاص امکانات زیادی اختصاص می‌دهند، عنوان کرد: ما با توجه به شرایط خودمان توقع این امکانات را نداریم اما خواستار در نظر گرفتن حداقل نیازهای بیماران خاص هستیم.

قاسمی افزود: بیماران خاص نیاز به حمایت بیشتری دارند و همان‌گونه که حمایت‌هایی از معلولین می‌شود و قوانینی برای آنان وجود دارد این شرایط باید برای بیماران خاص نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: این موضوع با نمایندگان مجلس مطرح شده و آنها نسبت به طرح آن در مجلس و حمایت خود ابراز تمایل کردند اما تاکنون اتفاقی به صورت جمعی نیفتاده است.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه بیماران خاص مشکلات زیادی در رابطه با استخدام دارند، اظهار کرد: افراد زیادی از بیماران با وجود اینکه تحصیلات خوبی دارند برای استخدام پذیرفته نمی‌شوند که این نکته نیز باید در این لایحه حمایتی پیشنهادی مطرح ‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: طبق قانون، معلولین باید سه درصد استخدام‌های کشور را شامل شوند ما برای بیماران خاص دو درصد را پیشنهاد می‌دهیم اما موضوع اصلی شرط اجرای این قانون است چرا که برای بیماران خاص نیز این قانون چندان عملی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha