یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 85450
سلامت نیوز : تازگی‌ها در بین بانوان مد شده به محض آنکه چربی زائد در قسمتی از بدن جمع می‌شود به جای رژیم گرفتن و ورزش، یک راست سراغ جراحی‌های چاقی می‌روند اما جراحان پلاستیک اینگونه جراحی‌ها را راهکار آخر می‌دانند.

محمد صادقی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه جراحی‌های زیبایی چاقی در چه مواردی پیشنهاد می‌شود خاطر نشان کرد: متاسفانه درصد قابل توجهی از مردم کشور ما به دلیل کاهش فعالیت‌های بدنی و زندگی ماشینی با اضافه وزن و چاقی روبه‌رو هستند تا جایی که طبق آمارها 30 درصد جامعه از چاقی رنج می‌برند و برخی نیز دچار چاقی مفرط هستند.

وی زمینه ژنتیک و مصرف بیش از اندازه غذاهای پرکالری را عامل ایجاد چاقی دانست و افزود: ما در خط اول اصلاح چاقی، جراحی را توصیه نمی‌کنیم چرا که عوارضی مانند اسکارهای ناشی از جراحی را در پی داشته و عملی پرتهاجمی است.

به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک در گام اول رژیم‌های غذایی متعادل زیر نظر متخصصان تغذیه توصیه می‌شود تا فرد بخشی از چربی‌های زائد بدن را با رژیم گرفتن کاهش دهد.

صادقی با تاکید بر اینکه به هر دلیلی در ابتدا برداشتن چربی را توصیه نمی‌کنیم افزود: جراحی معده را کوچک کرده یا به حاشیه می‌رویم به طوری که میزان هضم و جذب غذا را کاهش می‌دهیم یا با کارگذاشتن بالن در معده حجم آن را کم می‌کنیم تا فرد غذای کمتری بخورد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک خاطر نشان کرد: برداشتن چربی‌های اضافی مانند چربی‌های شکم، بازو و پا از جمله جراحی‌های شایعه برای افراد چاق است. ولی بیشترین مراجعات مربوط به برداشتن چربی‌های شکم و پهلو است.

وی گفت: البته اگر فرد رژیم غذایی را رعایت نکند تنها چند ماه پس از جراحی، چربی‌های زائد دوباره بر می‌گردد و جراحی تاثیری نخواهد داشت.

صادقی در پاسخ به اینکه برداشتن چربی‌های زائد بدن چقدر در کاهش چربی خون نیز مؤثر است گفت: چربی بیش از اندازه در بدن زمینه‌ساز دیابت بوده و به چربی خون ربطی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha