سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر دارو وزارت بهداشت در مورد پرداخت مابه‌التفاوت ارز به بیمه‌ها، گفت: 400 میلیارد تومان آن پرداخت شده و اواخر آبان نیز همین میزان اعتبار قرار است پرداخت شود و فکر می‌کنیم مشکلی در پرداخت‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مهدی پیرصالحی در حاشیه نشست معاونان غذا و داروی کشور گفت: لیست جدیدی برای بیمه شدن داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در دست نیست بلکه با توجه به نیاز بیماران، دارویی بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: چیزی که گفته شد بازگشت قیمت این داروها به سال 91 بود و با بررسی‌های انجام شده 134 قلم دارو به این لیست اضافه شد تا قیمتشان ارزان شود.

مدیرکل نظارت بر دارو وزارت بهداشت تصریح کرد: با اعتراض بیمه‌ها و داروخانه‌ها برخی اقلام در این لیست دیده نشده بود که پس از بازنگری 36 قلم دارو نیز به آن افزوده شد.

پیرصالحی گفت: به طور کلی 170 قلم دارو که مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج است بیمه شده و با توجه به نیاز بیماران از یک تا 20 قلم ممکن است مجدد به لیست بیمه اضافه شود.

لیست داروهای بیمه‌ای همچنان باز است

وی گفت: با تفاهمی که با سازمان‌های بیمه برقرار کرده‌ایم لیست این داروها همچنان باز است و با این وجود فکر می‌کنیم این 170 قلم تمام داروهای مورد نیاز باشد.

مدیرکل نظارت بر دارو وزارت بهداشت در مورد پرداخت مابه‌التفاوت ارز به بیمه‌ها، گفت: 400 میلیارد تومان آن پرداخت شده و اواخر آبان نیز همین میزان اعتبار قرار است پرداخت شود و فکر می‌کنیم مشکلی در پرداخت وجود نداشته باشد.

پیرصالحی افزود: کل مبلغ مابه‌التفاوت ارز 1200 میلیارد تومان بوده که قرار است در سه نوبت 400 میلیارد تومانی به بیمه‌ها داده شود.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر، کل اعتبار دارویی 1800 میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان آن را برای یارانه دارو اختصاص دادند و 1200 میلیارد باقی‌مانده به صورت نوبتی پرداخت می‌شود.

کمبود داروها همیشگی اما مقطعی است

مدیرکل نظارت بر دارو وزارت بهداشت در مورد کمبودهای دارویی گفت: این کمبودها همیشگی است و به دلیل تحریم‌ها و عدم دریافت ارز از بانک مرکزی، مشکلاتی در تامین دارو داشته‌ایم که اگر ارز آن تامین شود مشکلات به حداقل می‌رسد.

وی افزود: این مشکلات مقطعی است مانند کمبود 300 قلم دارو در تابستان که مقطعی بود و حل شد با این وجود حتی کمبود یک قلم دارو به جان بیمار وابسته است و نیاز به برنامه‌ریزی زمانی دارد.

پیرصالحی همچنین از تعامل مناسب سازمان غذا و دارو با گمرک و بانک مرکزی خبرداد و گفت: در حال حاضر داروی مانده در گمرک نداریم و تسهیلات ارزی نیز کمبودها را به حداقل رسانده است.

وی افزود: بیشتری هدف ما این است که از دو تا سه ماه آینده کمبودها به حداقل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha