سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در کارگاه تخصصی ویژه خبرنگاران که از جمله برنامه‌های جانبی «ششمین جشنواره ترافیک و رسانه» محسوب می‌شود، گفت: در بحث آلودگی هوا حافظه تاریخیمان ضعیف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، یوسف رشیدی افزود: موضوع رعایت استاندارد‌ها در تولید خودروهای سنگین کاملاً و خودروهای سبک نسبتاً به حال خود‌‌ رها شده و جالب آن‌جاست که خودروسازان به عملکرد خود افتخار و مباهات نیز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیأت دولت سابق مصوبه‌ای داشت که به موجب آن وزارت نیرو موظف شد تا نسبت به بارور کردن ابر‌ها اقدام نماید، اظهار کرد: باید شانس بیآوریم که سازمان‌های بین‌المللی و نشریات خارجی این مصوبه غیر کار‌شناسی را ترجمه نکنند.

رشیدی با بیان اینکه ۷۵ درصد ذرات معلق زیر ۵ / ۲ میکرون از احتراق ناشی می‌شود، تصریح کرد: بدن انسان هیچ مکانیسم دفاعی تعریف شده‌ای در برابر این ذرات بسیار ریز که امروز به یکی از مشکلات اصلی مردم تهران تبدیل شده‌اند، ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی مانند مأموران راهنمایی و رانندگی که در مجاورت کانون‌های آلایندگی قرار دارند، بیشتر در معرض انواع بیماری‌‌ها هستند، اضافه کرد: افزایش آلودگی ارتباط مستقیم با افزایش حملات قلبی و تنفسی و شیوع انواع سرطان دارد.

رشیدی با ذکر این نکته که بر اساس اسکن مغز افراد در معرض آلودگی، ذرات معلق با قطر یک دهم میکروم‌تر در لا‌به-لای نورون‌های مغز جای می‌گیرند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز و شیوع آلزایمر در مناطق شهری ذرات معلق به ویژه دوده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: راه حل اصلی کاهش آلودگی هوا، کنترل آن از مبدأ و منبع تولید است و بر این اساس متاسفانه پیشرفتمان در موضوع کاهش آلودگی هوا که با جان مردم سر و کار دارد، «صفر در صد» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha