دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۹
سلامت نیوز : در بزرگ‌ترین مطالعه آماری در نورولوژی اسكن مغزی 46هزار زن و مرد مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی میزان خون و میزان فعالیت مناطق مختلف مغزی این افراد مورد بررسی قرار گرفت و درمجموع 80 ناحیه فعالیت مغز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ در نهایت مشخص شد كه از این 80 ناحیه مغزی، 70 ناحیه در زنان فعالیت بیشتری دارند. برای من كه 5 خواهر، 3 دختر و 14 دخترخاله و دخترعمو دارم و برای شما آقایان و خانم‌ها مهم است كه قدرت‌ها و توانایی‌های مغز خانم‌ها را بشناسید.

این قسمت‌های مغز خانم‌ها فعال‌تر است

به دلیل افزایش فعالیت و به‌كارگیری قسمت‌های فعال مغز، مغز خانم‌ها در این نواحی فعال‌تر و قوی‌تر از آقایان است:

حس الهام درونی: داشتن اینكه چیزی یا كاری درست است بدون آنكه دلیل یا منطق خاصی برای آن داشته باشید.

حس همكاری: كه به همین دلیل است كه زنان عموما مدیران بهتری می‌شوند.

 حس كنترل برخورد: شاید به این دلیل باشد كه تعداد زنانی كه به زندان می‌افتند بسیار كمتر از مردان زندانی است.

حس احساسات مناسب: درواقع افرادی كه بی‌دلیل دچار خوشحالی یا ناراحتی هستند و افراد سرخوش و كسانی كه زیاد به زندگی اهمیت نمی‌دهند و فقط دنبال خوشگذرانی هستند بیشتر مرد هستند.

زنان بهتر تصمیم می‌گیرند

در این مطلب می‌خواهم 5راه برای اینكه از قدرت زنانه مغز استفاده كنیم را به شما بگویم.

كوفی انان، مدیركل سابق سازمان ملل متحد یك‌بار در سخنرانی‌اش گفت: «هیچ پروژه‌ای برای جامعه سودمندتر از پروژه‌هایی كه زنان در آنها نقش اساسی بازی كنند، نیست.» این هم یك واقعیت است. زنان سریع‌تر متوجه مشكلات می‌شوند و سریع‌تر برای حل به آنها به دنبال كمك می‌گردند. در مجموع از هر 10 تماس كه با اورژانس‌ها گرفته می‌شود و فرد تماس‌گیرنده واقعا دچار مشكل است. 8 تماس توسط خانم‌هاست، یا در مورد حل مشكلات كودكان در مدارس، كه در 90درصد موارد مادران هستند كه برای حل مشكلات درسی یا مشكلات دیگر كودكان پاپیش می‌گذارند. در نهایت هم اینكه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی WHO، زنان به‌طور متوسط 7سال بیشتر از مردان عمر می‌كنند و یكی از دلایل احتمالی این موضوع این است كه آنها بهتر از مغزشان استفاده می‌كنند.

مشكلاتی كه مغز زنان برای شما به همراه دارد

در بخش مسئول بر الهام‌ها و خلاقیت‌ها و حس‌های درونی هم زنان فعال‌تر از مردان هستند و به همین دلیل است كه زنان روی كودكان یا افراد سالمند بهتر نظارت می‌كنند و پرستاران بهتری هستند. برای همین هم هست كه آنها می‌توانند كارهای گروهی را بهتر انجام دهند. مثلا گروه سرود یا حركات موزون بهتری داشته باشند. اما به هرحال این خصوصیات مثبت می‌تواند جنبه‌های منفی هم داشته باشد، برای مثال:

1- حس همكاری و كار گروهی می‌تواند سرعت فرد را كم كند و مانع پیشرفت شخصی او شود.

2- حس همدلی می‌تواند باعث شود كه تمام حواس فرد به دیگران باشد و او بیشتر از آنكه مراقب خودش باشد مراقب دیگران باشد.

3- حس الهام درونی ممكن است باعث شود فرد كمتر سراغ منطق برود و گاه مرتكب اشتباهات غیرقابل بخشش در قضاوت‌های شخصی‌اش شود.

4- حس مناسب كنترل برخود ممكن است باعث شود فرد به سمت سلطه‌گری پیش برود و بخواهد دیگران را هم كنترل كند.

5- احساسات مناسب داشتن هم در نقطه مقابل سرخوش بودن و به معنای آگاه بودن و هوشیار بودن و كمی اضطراب داشتن است كه درنهایت می‌تواند به داشتن استرس و اضطراب زیاد منجر شود.

برای خودتان هم دلسوز باشید

1- همدلی را با مراقبت از خود همراه كنید

روز به روز به شمار زنانی كه خارج از خانه كار می‌كنند اضافه می‌شود. به همین میزان هم به زنانی كه دچار بی‌توجهی به سلامت خود هستند و به مسائل و نیازهای خود توجه نمی‌كنند. برای مثال خانمی كه برای همسر، فرزند و پدرش وقت ویزیت دكتر می‌گیرد به مشكلات جسمی خود توجه نمی‌كند، اما باید بدانید كه منطقی‌ترین و درست‌ترین كار این است كه به خودتان هم به اندازه دیگران و حتی بیشتر از دیگران اهمیت دهید. اگر به فكر خودتان باشید كمتر هم دچار اضطراب خواهید شد (مكمل‌هایی كه دارای تیانین و منیزیم و رلورا باشند به كاهش اضطراب كمك می‌كنند).

حس ششم‌تان را با منطق همراه كنید

2- حس الهام درونی یك هنر مهم است كه باید از آن خوب استفاده كرد

اگر این توانایی را داشته باشید می‌توانید راه‌حل‌های بهتر و سریع‌تری برای مشكلات پیدا كنید، اما لطفا همیشه صرفا به غریزه و حس درونی و حس ششم خودتان تكیه نكنید. برای مثال شما ممكن است حس كنید كه فردی كه كنار خیابان ایستاده و لباس پاره‌ای دارد یك سارق است اما اگر او فرد مصدومی بود كه كمك شما جانش را نجات می‌داد چه؟ اگر یك حس درونی داشتید با منطق و فكرتان و با استدلال آن را تجزیه و تحلیل كنید. همیشه به همسرم و دخترانم می‌گویم: «لطفا سعی نكنید فكر مرا بخوانید. خودم برای خواندن آن به اندازه كافی مشكل دارم».

خانم‌ها مدیران بهتری هستند، اما...

3- حس همكاری‌تان را تمرین دهید

در مقاله‌ای كه نتایج آن در نشریه اقتصادی دانشگاه هاروارد چاپ شده، آمده بود: «چه چیزی یك تیم اقتصادی را موفق‌تر می‌كند؟» و پاسخ داده شده بود:‌«تعداد زنان بیشتر عضو در گروه».
مردان همیشه حس رقابت دارند اما زنان حس همكاری بهتری دارند و بیشتر به موفقیت تیمی فكر می‌كنند، برای همین هم هست كه مدیران بهتری می‌شوند. آنها هم بهتر همكاری می‌كنند، هم حس درونی بهتری دارند، هم اهل كشف و شهود بهتر هستند و هم در شرایط پراسترس كمتر ریسك می‌كنند اما یادتان باشد، حس همكاری همیشگی می‌تواند گاهی اوقات كار را سخت كند. بعضی مواقع نیاز به تصمیم‌گیری فردی و سریع است. درضمن شما باید بتوانید نه گفتن را هم یاد بگیرید.

مواظب قندخون‌تان باشید

4- كنترل برخود،‌ می‌تواند زندگی شما را سالم كند

اگر قندخون‌تان تنظیم باشد كنترل بهتری بر خودتان خواهید داشت، پس سالم‌تر غذا بخورید و موادغذایی سالم را به بدن‌تان برسانید. اگر قند‌خون‌تان بیفتد خون كمتری به مغزتان می‌رسد و شما تصمیمات اشتباهی خواهید گرفت. درضمن حداقل باید 7ساعت در شبانه‌روز بخوابید تا كنترل‌تان برخودتان حالت مطلوبی داشته باشد.

گوش به زنگ باشید اما مضطرب نه

5- حس نگرانی‌تان را مهار كنید

اضطراب داشتن و نگران بودن، در مقادیر كم، كه همان هوشیاری و گوش به زنگ بودن است، بسیار مفید است اما اضطراب و استرس همیشگی مرگبار است. برای همین میزان اضطراب‌تان را كنترل كنید. بهترین كار هم این است كه از شیوه‌های طبیعی استفاده كنید. شیوه‌هایی مثل حركات كششی، تنفس‌های هدفمند، ورزش، تفریح و خوردن مكمل‌های دارویی HTP5 و ویتامین 6B.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha