مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از به روز شدن پرداخت مطالبات معوقه داروخانه‌ها خبر داد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ بیمه‌ کشور پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با هدف حل مشکلات دارویی و رضایتمندی طرف قرارداد، به روز شده است.

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از به روز شدن پرداخت مطالبات معوقه داروخانه‌ها خبر داد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ بیمه‌ کشور پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با هدف حل مشکلات دارویی و رضایتمندی طرف قرارداد، به روز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید تقی نوربخش با تاکید بر ضرورت تجمیع بیمه‌ها و تشکیل سازمان بیمه سلامت، افزود: با توجه به اینکه از محورهای اصلی اجرای طرح بزرگ و کلان پزشک خانواده بحث تجمیع بیمه‌هاست و از طرفی قانونگذار در برنامه پنجم توسعه این مهم را پیش‌بینی کرده است بنابراین ضرورت دارد با تجمیع سازمانهای بیمه‌گر، سازمان بیمه‌ سلامت نیز موثرتر از قبل فعالیت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  هماهنگی خوبی در بالاترین سطح خود بین سازمانهای بیمه‌گر وجود دارد و به طور حتم وزارت بهداشت باید مسئله تجمیع بیمه‌ها را بررسی و نسبت به آن تصمیم‌گیری کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره مصوبات جلسه شورای عالی بیمه و وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: بر اساس جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، نوع اولیه و ثانویه پروتز وسایل جراحی تعویض مفصل زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفت و دوره انتظار آن نیز از 5 سال به 3 سال کاهش پیدا کرد.

نوربخش با یادآوری زیر پوشش قرار گرفتن 34 قلم داروی جدید تحت حمایت سازمانهای بیمه‌گر، افزود: این مهم نیز بر اساس توافقنامه بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی انجام گرفت که بر اساس آن داروی بیماران کلیوی نیز جز این اقلام به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت به داروخانه‌ها نیز از اقدامات اصلی این وزارتخانه محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر این پرداختها به روز شد که برای اولین بار است در تاریخ بیمه این کار اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها جهت حل مشکلات دارویی و رضایتمندی طرف قرارداد انجام شده و امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha