سلامت نیوز : متخصصان ارتوپدی تاکید دارند که درمان به موقع و موثر روماتیسم مفصلی از بروز زودهنگام آسیب‌های مفصلی و ناتوانی‌های ناشی از این بیماری می‌کاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج آزمایش‌های جدید تایید می‌کند که افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی اگر به موقع و بلافاصله پس از تشخیص بیماری تحت درمان قرار بگیرند کمتر دچار آسیب‌های مفصلی و ناتوانی ناشی از آن می‌شوند و بنابراین پزشکان باید از به تاخیر انداختن روند درمان این بیماران خودداری کنند.

«ویویان بیکرک»، محقق ارشد این مطالعه از بیمارستان جراحی‌های خاص نیویورک در این رابطه متذکر شد: افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی باید در مورد این بیماری اطلاعات کافی کسب کنند. با وجود اهمیت این موضوع اما برخی از مبتلایان به دلیل ترس از این بیماری، روند درمان خود را به تاخیر می‌اندازند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از این بیماران مشاهده شده که به تاخیر انداختن روند درمان، موجب آسیب جدی به مفاصل شده در حالی که این صدمات و آسیب‌های مفصلی با درمان به موقع قابل پیشگیری هستند.

هرچه مدت زمان التهاب مفاصل طولانی‌تر باشد آسیب شدیدتری به مفاصل وارد می‌شود.

در این مطالعه حدود 833 بیمار مبتلا به روماتیسم مفصلی اولیه که علائم بیماری در آنها مدت یک سال یا کمتر بروز کرده بود، تحت آزمایش قرار گرفتند و در یک دوره شش ماهه بیماران بر اساس آن که درد مفصل‌ها، ورم و دیگر علائم التهاب در آنها کاهش یافت، تقسیم‌بندی شدند.

بیکرک تاکید کرد: ما معتقدیم که افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی می‌توانند بیماری خود را تحت کنترل داشته باشند اما باید توجه داشت که روند پیشگیری از پیشرفت التهاب مفصلی در سه ماه نخست پس از تشخیص بیماری امکان پذیرتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha