دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
سلامت نیوز :  گسترش مصرف موادمخدر روانگردان با حمایت مادی و فكری مافیای بین‌المللی صورت می‌گیرد كه این نهاد خونخوار و كثیف بازوی اجرایی جنگ نرم بوده و با هدف تخریب سرمایه‌های اجتماعی آن یعنی جوانان برنامه‌های مختلف و گوناگونی را صورت می‌دهد. یكی از این برنامه‌ها ایجاد بازار مصرف برای روانگردان‌هایی مانند شیشه است كه بعد از آلوده نمودن جوانان آنها را به توزیع آن وادار می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ در سفری كه به مالزی داشتم همراه با معاون شهردار كوالالامپور به یكی از زندان‌های این شهر رفتیم. ایرانیانی كه در آنجا بازداشت بودند در بدترین شرایط روحی با كمترین امكانات در انتظار مجازات بودند. اكنون 164ایرانی در مالزی بازداشت هستند كه 64نفر از آنها از جمله 4زن در انتظار مجازات اعدام هستند. اكثریت آنها به خاطر همراه داشتن شیشه هنگام ورود به مالزی دستگیر شده‌اند و حدود 20نفر از آنها به صورت آشپز و تولیدكننده شیشه در مالزی شناسایی شده‌اند. نكته تاسف‌بار این است كه روزنامه و رسانه‌های تصویری مالزی با انعكاس این اخبار در جامعه تنفر زیادی نسبت به بخشی از جامعه ایرانیان ایجاد كرده‌اند، آنچنان كه حتی در هتل‌ها نیز ایرانی‌ها به‌شدت تحت نظارت قرار دارند و تحت كنترل هستند.

رئیس جماعت الخادم بزرگ‌ترین تشكل اسلامی و دینی در مالزی روزی به من گفت افرادی كه به مسجد می‌آیند تصور می‌كنند ایرانیان قصد آلوده كردن جوانان مالزیایی را دارند و به آنها نه شغلی می‌دهند و نه كاری. ملاحظه می‌كنید بزهكاری عده‌ای معدود چه ضربه‌ای به شخصیت یك ملت بزرگ می‌زند. در حال حاضر هم كشور مالزی ویزای ورود ایرانیان را از 3ماه به 15روز تقلیل داده وبه بهانه فرار ایرانیان از مالزی به اروپا به شدت آنها را كنترل می‌كنند. در حال حاضر تلاش چشمگیر پلیس مبارزه با موادمخدر درخصوص حجاج ایرانی است كه خروج مواد را از این طریق تقریبا به صفر رسانده است تا مشكلی در كشور مقصد برای مسافران پیش نیاید می‌تواند همین اقدام درخصوص مسافران مالزی هم انجام داد و از سفر افراد مشكوك جلوگیری شود. چرا كه امروز دیگر از جو سال‌های قبل در مالزی برای ایرانی‌ها و احترام و مهمان‌نوازی آنها خبری نیست و همه ایرانی‌ها را به شكل قاچاقچی نگاه می‌كنند. این را می‌گویم چون تا كسی به مالزی سفر نكند متوجه عمق این اتفاق نمی‌گردد.

همچنین من در صحبت با زندانیان متوجه شدم كه بعضی از آنها از ماهیت امانت همراه خود اصلا اطلاع نداشتند. ضمن اینكه پلیس مالزی هم به این موضوع توجه نمی‌كند كه موادمخدر و محرك امانت بوده‌ یا اینكه كسی فریب خورده، پلیس آنجا افراد را به عنوان قاچاقچی دستگیر می‌كند. آمار‌ها نشان می‌دهد درصد زیادی از افرادی كه اكنون در زندان‌های مالزی هستند قربانی حسن‌نیت و اعتماد بی‌موقع خود شده‌اند. چرا كه مافیای جهانی موادمخدر از مشكلات مالی و ارزی دانشجویان مقیم سوءاستفاده كرده و آنها را به این گرداب هولناك سوق می‌دهند بنابراین باید همه هوشیار باشند تا اتفاقات مالزی برای ما تلخ‌تر از این نشود.

دكتر مجید ابهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha