دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 85494
سلامت نیوز : یک متخصص حجامت گفت: با توجه به وجود گیاهان دارویی و آرامگاه بوعلی سینا در همدان، این استان ظرفیت تبدیل شدن به قطب طب سنتی کشور را دارد.

حمید مصطفیان امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی همدان است، اظهار داشت: در سال 1380 دوره آموزشی طب سنتی و حجامت را در مرکز حجامت ایران گذرانده‌ام.

وی گفت: کارهای تحقیقاتی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی در موضوع درمان بیماری‌های با استفاده از طب سنتی انجام دادیم که به نتایج خیلی خوبی رسیدیم.

متخصص حجامت با بیان اینکه ترجمه خوبی از کتاب قانون بوعلی سینا به فارسی نداریم، افزود: در دوره‌های آموزشی طب سنتی به علت ترجمه نامناسب قانون از این اثر ارزشمند استفاده کامل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های پزشکی کتاب قانون ابن سینا تدریس نمی‌شود، ابراز داشت: بهترین راهکار برای استفاده از قانون ارائه ترجمه خوب و چکیده این کتاب به دانشجویان است.

مصطفیان گفت: دانشمندان غربی تمام ایده‌های علم طب را از بوعلی سینا گرفتند و با استفاده از نظرات شیخ‌الرئیس به درمان بیماری‌ها پرداخته‌اند.

وی بوعلی سینا را دانشمندی الهی دانست که از روش‌های آزمون و خطا در درمان بیماری‌ها استفاده نمی‌کرد، بیان داشت: اگر دانشگاه‌ها بودجه‌های تحقیقاتی را در حوزه افکار و اندیشه‌های بوعلی‌سینا هزینه کنند به موفقیت‌های بزرگی در زمینه پزشکی دست خواهیم یافت.

متخصص حجامت همدان را در رده‌های آخر طب سنتی دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته دانشگاه علوم پزشکی با طب سنتی مخالفت می‌کرد و این در حالی بود که یکم شهریور زادروز بوعلی سینا را به عنوان روز پزشک گرامی می‌دارند.

وی ابراز داشت: همدان با توجه به وجود آرامگاه بوعلی سینا و داشتن ظرفیت‌های زیاد در حوزه گیاهان دارویی باید به قطب طب سنتی در کشور تبدیل شود.

مصطفیان با انتقاد از فعالیت برخی سودجویان در حوزه طب سنتی گفت: افراد سودجو به علت عدم آگاهی کافی از بیماری و راه‌های درمان و تجویز دارو، چهره طب سنتی را تخریب و باعث کاهش اعتماد جامعه به طب سنتی می‌شوند.

وی برگزاری همایش هزاره تألیف قانون بوعلی سینا را در رشد و تعالی طب سنتی بسیار مفید دانست و تصریح کرد: بعد از برگزاری همایش حکیم هزاره‌ها در سال 86 شاهد استقبال جامعه از طب سنتی بودیم و تعداد مراجعین به اطبای سنتی افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha