سلامت نیوز : متخصص اطفال گفت: همراه بودن ترشحات چشم همراه با تب جزئی، آبریزش بینی و سرفه غالباً نشان از عفونت‌های ویروسی است و اکثر این کودکان برای برطرف کردن سرماخوردگی خود به آنتی‌بیوتیک نیاز ندارند.

محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اگر کودکی ترشح چشم داشته باشد، در درجه اول باید به عفونت‌های چشمی مشکوک شد، خصوصاً اگر طی روزهای اخیر این علائم بروز پیدا کرده باشد.

متخصص اطفال گفت: در نوزادانی که روزهای اول بعد از تولد را سپری می‌کنند، ترشح چشم ممکن است همراه با گرفتگی مجاری اشکی باشد که یکی از علت‌های بروز آن می‌تواند عفونت‌های حین زایمان باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: در سنین بالاتر عفونت‌های ویروسی که سبب ترشح چشم می‌شود ممکن است علائمی نظیر علائم سرماخوردگی را نیز با خود همراه داشته باشند.

وی افزود: همراه بودن ترشحات چشم همراه با تب جزئی، آبریزش بینی و سرفه غالباً نشان از عفونت‌های ویروسی است که اکثر این کودکان برای برطرف کردن سرماخوردگی خود  به آنتی‌بیوتیک نیاز ندارند.

متخصص اطفال گفت: عفونت‌های ویروسی بسته به علت خود خودبخود بهبود پیدا می‌کنند، اما عفونت‌های میکروبی چشم که ترشحاتی غلیظ‌تر و شدیدتر هستند، باید توسط  چشم‌پزشک معاینه شود و ممکن است نیاز به آنتی‌بیوتیک چشمی داشته باشند.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر شستن ترشحات چشم با چای تازه‌دم و مایعات دیگر، گفت: این مطالب از نظر علمی در جایی مکتوب نیست و به طور کلی شست و شو دادن چشم با مایعات غیر بهداشتی ممکن است به تشدید عفونت چشم منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha