سلامت نیوز : کارشناس سلامت کودکان گفت: تعادل نیروهای زبان، لب و گونه به ‌طور طبیعی سبب ردیف شدن دندان‌ها در کودکان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سمانه سادات حسینی،کارشناس کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: محل قرارگیری دندان‌ها توسط عوامل نیروی ناشی از زبان که به دندان‌ها فشار می‌آورد، نیروی عضلات لب که دندان را سر جایش نگه می‌دارد و حرکت عضلات گونه و فشار دندان مقابل کنترل می‌شود.

حسینی افزود: در بعضی موارد عادات غلط دهانی کودک، تعادل نیروهای فوق را به هم زده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند که تشخیص به موقع این عادات غلط و کمک به رفع آنها سبب پیشگیری از به‌هم خوردن ترتیب دندان‌ها می‌شود.

کارشناس سلامت کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه مکیدن انگشت و جویدن اشیا عادات دهانی نامناسب کودک است، ادامه داد: مکیدن انگشت معمولاً در کودکانی مشاهده می‌شود که از شیر مادر محروم هستند و متأسفانه این عادت غلط در صورت نبود توجه بعد از سن چهار سالگی، عوارض بسیاری در شکل‌گیری و رشد دندان‌ها، فکین و فرم صورت ایجاد می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: برای ترک این عادت بهتر است از روش تشویق استفاده شود مثلاً می‌توان او را با یک اسباب‌بازی مناسب یا کار مورد علاقه‌اش سرگرم کرد.

وی بیان داشت: کودک ممکن است چیزهایی مانند خودکار، آستین پیراهن یا اسباب‌بازی‌های خود را جایگزین مکیدن انگشت یا پستانک کند.

حسینی یادآور شد: این اشیا اگر برای مدت کوتاهی استفاده شوند معمولاً عارضه‌ای ندارند ولی اگر این عمل به‌صورت عادت درآید حتماً مشکلاتی را در سیستم دهان و دندان ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha