وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن، به دنبال مرگ دهها بیمار روماتیسمی، پس از استفاده از داروی "انبرل"، در زمینه عوارض جانبی این دارو هشدار داد.

انبرل نوعی داروی تزریقی است كه با كاهش دادن واكنشهای پادتنی، درد و یا التهابهای ناشی از بیماری روماتیسم مفصلی را كاهش می‌دهد.

به گزارش روز جمعه روزنامه "آساهی"، در طول دو سال و هشت ماه گذشته ‪۷۹‬ نفر كه بیماری روماتیسم مفصلی داشتند، پس از تزریق داروی انبرل جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از آساهی، وزارت بهداشت ژاپن با توجه به این موضوع، خواستار آن شده است كه برای استفاده از داروی انبرل، احتیاطهای لازم انجام شود.

استفاده از داروی انبرل در ‪ ۷۰‬كشور جهان مورد تایید قرار گرفته و در ژاپن نیز استفاده از آن، از نزدیك به سه سال پیش آغاز شده است.

در طول این مدت، بیش از ‪ ۱۴‬هزار نفر در ژاپن از این دارو استفاده كرده‌اند كه ‪ ۷۹‬نفر از آنها كه سن اكثر آنها بین ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬سال بود، جان خود را از دست دادند.

به‌گفته دست‌اندركاران، مشكلات تنفسی و ورود ویروس به دلیل ضعیف شدن نیروی دفاعی بدن، از عوارض جانبی بوده كه بیشتر بیماران را به دام مرگ كشانده است.

مسوولین وزارت بهداشت ژاپن می‌گویند: هم‌اكنون نمی‌توان بطور قطعی داوری كرد كه داروی انبرل خطرناك می‌باشد یا خیر؟ اما این موضوع مهم است كه باید از این گونه داروهای درمانی با احتیاط و زیر نظر دقیق پزشك استفاده كرد.

وزارت بهداشت ژاپن، شركتهای فروشنده داروی انبرل را موظف به این كار كرده است كه با ثبت كردن نام بیمارانی كه از این دارو استفاده می‌كنند، وضعیت ایمنی آن را بررسی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha