سلامت نیوز : وزیر بهداشت از كسری 80 هزار میلیارد ریالی بودجه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اعتبارات ناكافی مانع از انجام ماموریتهای وزارت بهداشت نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر سیدحسن هاشمی ضمن افزود: از 210 هزار میلیارد ریال بودجه‌ای كه برای سال 92 پیش‌بینی شده است با توجه به تشدید تحریمها و به تبع آن افزایش هزینه‌های دولت، در بهترین حالت ممكن، 130 هزار میلیارد ریال اختصاص می‌یابد یعنی حوزه سلامت با حدود 80 هزار میلیارد ریال كسری اعتبار روبروست.

وی با بیان اینكه در حال حاضر كمتر از 30 درصد اعتبارات ستادی را به ما اختصاص داده‌اند افزود: از مجموع اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشكی نیز تنها 40 درصد تحویل وزارت بهداشت شده است.

وزیر بهداشت در ادامه به موضوع اختصاص بودجه سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها اشاره كرد و گفت: در حالی كه در ماه هفتم سال هستیم هنوز ریالی از محل هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت تعلق نگرفته است و از 2 هزار میلیاردی نیز كه برای اجرای برنامه پزشك خانواده در نظر گرفته شده بود تنها 2 درصد آن تخصیص یافته است و بعید می‌دانیم تا آخر سال این میزان به 4 تا 5 درصد برسد.

هاشمی اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و در راستای آن داشتن بیمه یكپارچه و دیگر موارد قانون برنامه پنجم توسعه را، آمال و آرزوهای مسئولان نظام سلامت عنوان كرد و گفت: واقعیت این است كه در صورت نبود اعتبارات كافی، هیچیك از ماموریت‌های اصلی وزارت بهداشت به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: وزارتخانه‌ای كه مسول درمان مردم است، خودش بیمار است و نیاز به درمان دارد، خرج این وزارتخانه بیشتر از دخلش است و نتیجه آن وضعیتی است كه در حال حاضر در بیمارستان‌های دولتی برای جبران کمبودهای اعتباری، سهم مردم از هزینه های درمان بالاتر از تکلیف برنامه پنجم توسعه است.

وی افزود: اولویت سلامت و سهم سلامت از بودجه عمومی كشور باید مطالبه همه تشکلهای پزشكی و مجموعه های مرتبط با حوزه سلامت باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha