سلامت نیوز : وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه های حضورش در اجلاس مشترک وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی(امرو)، گفت: از ظرفیت این اجلاس برای رفع تحریمها در حوزه پزشکی و دارو، استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سیدحسن هاشمی در بدو ورود به عمان گفت: در اجلاس مشترک وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی که در کشور عمان در حال برگزاری است کشورهای دوست شرکت می کنند تا درباره تجربه ها و مشکلاتشان بحث و تبادل نظر کنند.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است افزود: به خاطر روابط خیلی خوبی که با عمان داریم از طرف وزیر بهداشت این کشور به این اجلاس دعوت شدیم. البته از طرف مسئول منطقه ای سازمان بهداشت جهانی هم این دعوت صورت گرفته است.

هاشمی در باره محتوای سخنرانیش در اجلاس مشترک وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی گفت: یک بخشی از سخنرانی من درباره موفقیتهای کشورمان در عرصه های پزشکی و درمان است به ویژه درباره ریشه کنی فلج اطفال که به همت همکاران ما در سالهای گذشته تجارب ارزنده ای کسب شده است.

وی افزود: درباره این تجربه کشورمان در این اجلاس هم گزارش می دهیم و هم اعلام آمادگی می کنیم تا برای برخی از کشورهایی که امروز گرفتار هستند از هر گونه کمکهای حرفه ای که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

هاشمی گفت: بخش دیگر برنامه این سفر مربوط به هماهنگی هایی است که بین گروه جی 5 یعنی ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و سازمان بهداشت جهانی باید صورت گیرد.

وی افزود: در حاشیه این اجلاس درباره مشکلاتی که داریم به ویژه با همسایگانمان و بیماریهای واگیری که گاهی اوقات ممکن است دامن گیر کشورمان شود و نیز در مورد ایدز و مشکلاتی که در این منطقه هست به بحث و تبادل نظر می پردازیم.

وزیر بهداشت همچنین از برگزاری نشستهای دو جانبه و چند جانبه بین وزرای بهداشت کشورهای شرکت کننده در عمان خبر داد.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا درباره وبا و مهاجران غیرقانونی از کشور افغانستان نیز به رایزنی خواهید پرداخت گفت: حتما هم با مسئولان سازمان بهداشت جهانی و هم همسایگانمان صحبت می کنیم که امیدواریم موثر واقع شود.

وی افزود: بایستی آرزو کرد که هیچ کسی مبتلا به وبا نشود وگرنه با مرز طولانی که ما با همسایگان داریم هر سال از این قبیل مشکلات هست.

هیچ نگرانی درباره بیماری وبا وجود ندارد

هاشمی گفت: درباره وبا خوشبختانه تجربه ایران زیاد شده به نحوی که امسال خیلی خوب عمل شد. هر چند هم اکنون نیز هوا در حال خنک شدن است و هیچ نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت همچنین درباره بحث تحریم دارو نیز گفت: ما تقریبا مشکلی سر تحریم ها نداریم.

وی افزود: بالاخره همانطور که بارها از تریبون های رسمی گفته شده خوشبختانه به اندازه کافی تجربه کسب شده است و در دنیای امروز تحریم معنایی ندارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مورد دارو و تجهیزات محدودیت خیلی کمتر است گفت: مشکلات بیشتر به خاطر ارسال پول است.

هاشمی افزود: ما از همه ظرفیتهایی که هست برای حل این مسئله استفاده می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha