سلامت نیوز : مدیر عامل جدید سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تشکیل کمیته‌های فنی آسیب‌شناسی در حوزه دارو خبر داد و گفت: زیرساختهای تولید داروهای "های تک" در سازمان تدارکات پزشکی فراهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید حسام الدین مدنی روز یکشنبه در مراسم معارفه‌اش با بیان اینکه با درس گرفتن از اقدامات گذشتگان می‌توان در مسیر پیشبرد اهداف سازمانی قدم گذاشت، گفت: من قصد محکوم کردن کسی را ندارم، چرا که معتقدم هر فردی که به این سمت انتخاب شده است، تلاش داشته تا خدمتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه جویاشدن نظرات مدیران در رده‌های میانی برای اخذ تصمیم‌گیری بسیار مهم است، گفت: با صحبت‌هایی که با مدیران داشته‌ام متوجه شدم که آنها راه‌حل‌های موثری برای مشکلات دارند.

مدنی با بیان اینکه اخذ برنامه‌های شرکتهای تابعه برای تعیین چشم‌انداز و راهبردهای استراتژیک لازم است، گفت: شرکتهای تابعه، شرکت‌های تجارت و تولید محور هستند و باید راه و چشم‌انداز این شرکت‌ها مشخص شود.

وی با اعلام خبر تشکیل کمیته‌های فنی برای آسیب‌شناسی نقاط ضعف، گفت: در صدد آن هستیم که تولیدات فعلی ادامه یابد و با حرکت موثرتر بتوانیم به جایگاه مناسبی برسیم.

مدیر عامل جدید سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر همچنین با بیان اینکه تولید داروهای ارزان با کیفیت بالا در دستور کار قرار دارد، گفت: در صدد آن هستیم که با محوریت توسعه صادرات و کمک شرکت‌های خارجی نسبت به توسعه صادرات داروها اقدام کنیم.

وی به ارتقای همکاری‌های پژوهشی و تحقیقاتی این سازمان با سایر موسسات پژوهشی اشاره کرد و گفت: سازمان تدارکات پزشکی زیرساخت لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان را دارد.

مدنی با بیان اینکه قصد اخراج هیچ نیرویی را ندارد، گفت: در صدد آن هستیم که با استفاده مناسب از نیروها در ارتقای سازمان اقدام کنیم.

مدیر عامل جدید سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به جلسه امروزش با معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم بتوانیم به صورت شفاف به معضل کمبود دارو بپردازیم و تلاش خواهیم کرد تا با همکاری وزارت بهداشت مشکل داروی کشور را برطرف کنیم.

مدنی همچنین در مورد تولید داروی‌های "های‌تک" با بیان اینکه زیرساختهای تولید این داروها در سازمان تدارکات پزشکی موجود است، گفت: تولید این داروها نیاز به نیروی متخصص نخبه دارد که این مهم در کشور وجود دارد و می‌توانیم داروها را با قیمت بسیار پایین‌تری وارد بازار کنیم به گونه‌ای که به عنوان مثال برای یکی از بخش‌های دارویی انستیتو پاستور رقمی در حدود 100 میلیون هزینه شد در حالی که سازمان تدارکات پزشکی این زیر ساخت‌ها را دارد تا به تولید داروی های‌تک اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha