سلامت نیوز : متخصص اطفال گفت: استراحت و خوردن مایعات و آبمیوه‌های طبیعی، همچنین خوردن لیمو‌ترش، پرتقال و خود گوجه‌فرنگی می‌توانند در بهبود آنفلوانزا مؤثر باشند البته کودکان زیر ۴ سال حتماً باید واکسن آنفلوانزا بزنند.

ناصر کنی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که هر 4 سال یکبار فرم شدید و خطرناک آن ظاهر می‌شود.

متخصص کودکان گفت: به کودکان زیر چهارسال و افراد بالای 65 سال و کسانی که به بیماری‌های خاص، مزمن، سرطان و ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند تزریق واکسن آنفلوانزا توصیه می‌شود.

فوق‌تخصص نوزادان تصریح کرد: آنفلوانزا در شروع شبیه سرما‌خوردگی است و علائمی چون آبریزش ،سرفه و تب دارد اما علامت مشخصه آن استخوان درد است که بسته به شدت بیماری و ضعف قوای جسمانی بیمار متفاوت است.

کنی افزود: آنفلوانزا به دنبال خود ضرر اقتصادی را به جامعه تحمیل می‌کند چرا که در فصل شیوع افراد زیادی به این بیماری می‌شوند و از فعالیت روزمره باز می‌مانند.

فوق‌تخصص نوزادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر راه‌های درمان آنفلوانزا گفت: استراحت و خوردن مایعات و آبمیوه‌های طبیعی، لیمو‌ترش، پرتقال و گوجه‌فرنگی و سایر ویتامین‌ها می‌تواند در بهبود آنفلوانزا مؤثر باشد.

وی خوردن غذاهای پرکالری را تا حد تحمل فرد الزامی دانست و گفت: در مواجهه با آنفلوانزا افراد و به خصوص کودکان زیر چهار سال دچار بی‌اشتهایی می‌شوند که علاوه بر توصیه به خوردن مایعات، گاهی داروی اشتها‌آور و سرم را بسته به شدت ضعف برای آنها تجویز می‌کنیم.

متخصص کودکان تصریح کرد: معمولاً آنفلوانزا بیش از 5 روز طول نمی‌کشد مگر اینکه عوارض سینوزیت و ذات‌الریه ظاهر شوند.

کنی ادامه داد: آنفلوانزا در افراد بالای 65 سال می‌تواند مرگبار باشد و در کودکان زیر چهار سال نیز می‌تواند خطرناک باشد چرا که ریه کودک را درگیر می‌کند و به سمت ذات‌الریه پیش می‌رود.

فوق‌تخصص نوزادان افزود: بر اثر ابتلای کودک زیر چهار سال به آنفلوانزا کودک علاوه بر بی‌اشتها شدن، به سرفه‌های خشک دچار می‌شود که می‌تواند در ادامه به عروق مغز و چشم صدمه وارد کند به همین دلیل است که کودکان زیر چهار سال در فهرست اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار می‌گیرند و واکسینه شدن آنها تقریباً اجباری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha