دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 85533
سلامت نیوز : دستگاه چاپگر مچ بند به منظور گرفتن اطلاعات بیمار از سیستم به صورت عکس، بارکد و... به صورت لیزری وارد بازار تجهیزات پزشکی کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ در نمایشگاه تجهیزات پزشکی که در حاشیه همایش مدیریت بیمارستانی برگزار شد سیستم شناسایی بیماران مبتنی بر دستبندهای بیمارستانی که حدود 4 سال است در دنیا مطرح شده توسط مبنا کارت آریا به عنوان اولین ارائه دهنده در کشور وارد بازار تجهیزات پزشکی شد .

این دستگاه با ارائه نرم افزار بومی و تجهیزات مربوطه توانسته است خدمات مطلوبی را در خصوص شناسایی بیماران و نوزادان در اختیار 500 بیمارستان دولتی و خصوصی کشور قرار دهد. با استفاده از این راهکار مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش می شوند ثبت و قابل ردیابی است که این اطلاعات تحت هیچ شرایطی قابل مخدوش کردن نبوده و با آب و مواد ضدعفونی کننده از بین نمیرود.

این گزارش حاکی است، این راهکار در خصوص نوزادان نیز قابل استفاده بوده که مشخصات آنها بروی دستبند مخصوص نوزاد ثبت می شود و این در حالی است که در روشهای قدیمی از مچ بندهایی که بعضا غیر استاندارد و غیربهداشتی بود، استفاده می شد.

مهرداد حیدرپور مدیرعامل شرکت ارائه دهنده این دستگاه با اشاره به اینکه این مچ بند ضد میکروب و مقاوم در برابر شستشو است، اظهارداشت: بیمارستانها و مراکز درمانی با بهره گیری از این پرینتر میتوانند سرعت و کیفیت خدمات خود را در مراحل پذیرش و شناسایی بیماران افزایش دهند.

وی با تاکید براینکه از نظر امنیتی هنگامی که روی مچ دست بسته می شود امکان بازکردن و استفاده مجدد را ندارد، گفت: این دستگاه از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است که دارای تگ RFID بوده و قابلیت ردیابی بیمار در تمامی بخشهای بیمارستان را دارد.

این دستگاه چاپگر با کمترین زمان ممکن و قابلیت نرم افزار چاپ را در کمتر از دو ثانیه امکان پذیر می کند که این امر امکان خدمات رسانی بهینه و سریعتر را فراهم می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha