سلامت نیوز : یک دندانپزشک گفت: مواد سفیدکننده و ضد سیگار که اغلب استاندارد نیستند، با داشتن ذرات سیلیکا، ‌آلومینا و ... می‌توانند باعث سایش مینای دندان شوند.

مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مینای دندان سخت‌ترین بافت بدن است و حتی از استخوان‌ها نیز محکم‌تر است.

این دندانپزشک گفت: مینای دندان یک بافت معدنی محسوب می‌شود، بنابراین هر فرآیندی که باعث کاهش مواد معدنی مینا شود، می‌تواند استحکام آن را کاهش دهد و باعث ایجاد فرآیند پوسیدگی شود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مواد ساینده نیز می‌تواند باعث آسیب به مینا شوند که در محدوده مواد غذایی به ندرت پیدا می‌شود؛ اما برخی از موادی که به عنوان مواد سفیدکننده و ضد سیگار (پودر اسموکر) کاربرد دارند و اغلب استاندارد هم نیستند، با داشتن ذرات سیلیکا، ‌آلومینا و ... می‌توانند باعث سایش مینای دندان شوند.

این دندانپزشک ادامه داد: به طور کلی مواد غذایی قندی در فرآیند تبدیل به اسید لاکتیک توسط باکتری‌های دهان می‌تواند کلسیم و دیگر مواد معدنی را از بین برده و علاوه بر کاهش استحکام، فرآیند پوسیدگی را آغاز کنند.

فاطمی افزود: در این حالت توصیه می‌شود بلافاصله پس از مصرف هرگونه مواد قندی و نشاسته‌ای مانند بیسکویت، نان، شیرینی و تنقلات بلافاصله دهان را شسته و دندان را مسواک بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha