سلامت نیوز : عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: نزدیک به ۲ سال (۲۰ ماه) است که کارانه پرستاران بیمارستان ۸۰ تخت خوابی شهرستان کهنوج پرداخت نشده است.

"محمد شریفی مقدم" در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: علاوه بر این به پرستاران این بیمارستان اضافه کاری اجباری و بالای سقف ۸۰ ساعت تحمیل می‌شود که این خلاف قوانین پرستاری است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون ارتقای بهره وری، پرستاران می‌توانند با رضایت کارفرما (بیمارستان) تا ۸۰ ساعت اضافه کاری داشته باشند اما بیمارستان‌ها به دلیل کمبود نیرو تا بالای ۲۰۰ ساعت به پرستاران اضافه کاری می‌دهند.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه در هفته اخیر پرستاران از کهنوج با ما تماس گرفته و این مشکلات را اعلام کرده‌اند، افزود: سقف قانونی اضافه کاری در مورد این پرستاران رعایت نمی‌شود و بالای ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت به آن‌ها اضافه کاری داده می‌شود علاوه بر این حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت از هر پرستار میزان اضافه کاری‌های کارکرده را نیز کم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران را مجبور به اضافه کاری می‌کنند، افزود: پرستاران برای اینکه بیمارستان دچار اختلال نشود به رغم میلشان در بیمارستان می‌مانند که این مغایر با روح قانون است.

شریفی مقدم با اشاره به تجمع روز گذشته پرستاران بیمارستان ۸۰ تخت خوابی شهرستان کهنوج در این بیمارستان گفت: صبح روز گذشته این پرستاران در محل بیمارستان جمع شدند و اعتراضات خود را بیان کردند که بدون نتیجه پایان یافت و همچنان التهابات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات تنها برای پرستاران بیمارستان ۸۰ تخت خوابی شهرستان کهنوج وجود ندارد و اکثر پرستاران در بیمارستانها چنین وضعیتی دارند.

شریفی مقدم با اشاره به ۳ تخلفی که در بیمارستان‌های کشور رخ می‌دهد، افزود: به رغم میل پرستار آن‌ها را مجبور به اضافه کاری می‌کنند و خلاف دوم این است که بیش از ۸۰ ساعت اضافه کاری به آن‌ها می‌دهند.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های مختلف بالای ۱۵۰ ساعت به پرستاران اضافه کاری می‌دهند و حتی تا ۲۳۰ ساعت هم گزارش شده است.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه در هفته اخیر از کهنوج با ما تماس گرفته و مکاتباتی را نسبت به این مشکلات اعلام کرده‌اند افزود: به پرستاران این بیمارستان بالای ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت اضافه کاری داده می‌شود. و سقف قانونی اضافه کاری رعایت نمی‌شود و علاوه بر این حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت از هر نفر میزان اضافه کاری‌های کار شده را کم کرده‌اند.

دبیر کل خانه پرستار تصریح کرد: بیمارستان‌های تامین اجتماعی می‌گویند که بیش از ۸۰ ساعت به پرستاران اضافه کاری نمی‌دهد که شاید هم درست بگویند اما در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل کمبود نیرو به پرستاران اضافه کاری تحمیلی بالای ۸۰ ساعت می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha