سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: برخی از زنان به دلیل کیفیت غلط غذایی دچار غلبه صفرا شده که این زنان معمولا در زندگیشان دچار مشکل می شوند چرا که صبر و تحملشان کم است و به کوچکترین مسئله‌ای حساسیت نشان داده، عصبانی و خشمگین می شوند.

منیره السادات روح اللهی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: صفرا یکی از اخلاط چهار گانه است که دارای طبع گرم و خشک است.

به گفته وی مصرف بیش از حد غذاهایی که طبع گرم و خشک داشته مانند انواع ادویه‌ها موجب غلبه خلط صفرا در بدن شده و افرادی که دچار غلبه خلط صفرا هستند معمولا زود عصبانی می شوندو بسیار تحریک پذیر هستند و زود خشمگین می شوند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: غلبه صفرا در بدن می تواند موجب احساس دلشوره و بی قراری، بی خوابی و سبکب خواب، کم اشتهایی، حالت تهوع، عطش شدید، خشکی پوست، تلخی دهان، زردی رنگ پوست و خشکی بینی شود.

روح اللهی اضافه کرد: برخی از زنان به دلیل کیفیت غلط غذایی دچار غلبه صفرا در بدن می شود که این زنان معمولا در زندگیشان دچار مشکل می شوند چرا که صبر و تحملشان کم است و به کوچکترین مسئله ای حساسیت نشان داده، زود عصبانی می شوند.

وی افزود: شاید بخشی از طلاق هایی که صورت می گیرد به دلیل غلبه اخلاط است و ممکن است که مزاج زن و شوهر تغییر کرده باشد که این مسئله در زندگیشان تاثیر می گذارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان داشت: اگر کسی غذای متعادل مصرف می کند روح طبی بخش لطیف اخلاط است، در تعادل بوده و اگر تعادل اخلاط به هم بخورد و روح که حاصل بخش لطیف و بخار اخلاط است دچار کدورت می شود یا برعکس دچار لطافت بیش از حد می شود.

روح اللهی خاطر نشان کرد: افرادی که دچار کدورت روح می شوند بسیار بی رحم می شوند و برعکس کسانی که روحشان بسیار لطیف می شود افراد زود رنجی هستند و با کوچکترین مسئله ای گریه شان می گیرد.

فصل تابستان و ساهای جوانی مزاج افراد گرم تر بوده و مصرف بیش از حد شیرینی ها موجب غلبه خلط صفرا می شود که اضطراب، تنش فکری، وزوز گوش، تپش قلب، هپاتیت، زردی، لکه بینی در زنان، افزایش خونریزی قاعدگی، انزال زودرس، بی خوابی، لاغری بیش از حد، سرفه خشک و سوزش ادرار بدون علت ناشی از غلبه خلط صفراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha