سلامت نیوز : مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی می‌گوید: پس از پخش آگهی کرم حلزون از صدا و سیما در مورد صحت ادعا از سازمان غذا و دارو استعلام گرفتیم که مشخص شد این کرم حاوی ترشحات حلزون نیست.

شهریار خاقانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حدود اختیارات پزشکان رشته‌های مختلف آن طور که باید مشخص نشده و برخی گروه‌های تخصصی فراتر از حدود صلاحیت حرفه‌ای خود در کار پزشکان متخصصان گروه دیگر دخالت می‌کنند.

وی از تدوین آیین‌نامه‌ای برای تعیین حدود اختیارات، شرح وظایف و صلاحیت شاغلان حرف پزشکی خبر داد و گفت: با تدوین این آیین‌نامه می‌توانیم تبلیغات نادرست و دروغین را نیز ساماندهی کنیم.

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: بیشترین تخلفات در حوزه جراحی پلاستیک رخ می‌دهد و معمولاً جراحان عمومی در تبلیغات و کار، کار جراحی پلاستیک را نیز انجام می‌دهند.

مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی نشریات از مجوزهایی که برای چاپ آگهی منتشر می‌شود سوء ‌استفاده می‌کنند افزود: مطالبی که در قالب مصاحبه و رپرتاژ آگهی در نشریات چاپ می‌شود نیز باید مجوز سازمان نظام پزشکی را داشته باشند.

وی افزود: مشکل اینجاست که حتی این روزها برخی نشریات محتوای مطالبی که طبق آن مجوز تبلیغات از سوی سازمان نظام پزشکی صادر شده را جعل می‌کنند. به عنوان مثال ما یک محصول را با یکسری مشخصات خاص اجازه تبلیغات می‌دهیم اما نشریات فقط از شماره مجوز استفاده کرده و متن آگهی را به سلیقه خود تغییر می‌دهند.

وی در مورد تبلیغات محصولاتی مانند کرم حلزون و روغن شترمرغ در صدا و سیما و اثبات صحت تأثیرگذاری این محصولات بر سلامت گفت: پس از پخش تبلیغات این محصول از صدا و سیما وزارت ارشاد طی درخواستی از ما خواست تا صحت این ادعا را تأیید کنیم و ما هم طی مکاتبه‌ای با سازمان غذا و دارو متوجه شدیم که کرم حلزون فقط یک اسم یک برند است و وجود ترشحات حلزون و ادعای اثرگذاری بر پوست درست نیست پس از آن با صدا و سیما مذاکره کردیم و بلافاصله پخش آگهی این محصول متوقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha