بازنگری تعرفه ‌ها و اصلاح آن نیازمند منابع مالی است که در این رابطه هم می بایست میان مجلس و وزارت بهداشت و وزارت رفاه تعامل خوبی صورت بگیرد البته این تعامل آغاز شده و باید صبر کرد تا نتایج آن حاصل شود.

اصلاح نظام تعرفه‌گذاری درمانی/ اجرای برنامه از سال آینده
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اصلاح نظام تعرفه گذاری درمانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا، با تأکید بر لزوم واقعی بودن نرخ تعرفه های درمانی اظهار داشت: طرحی توسط وزارت بهداشت به این منظور در دست تهیه است که به شورای عالی بیمه ارسال خواهد شد و پس از آن نتایج اعلام خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعرفه درمان باید واقعی و یکسان باشد، گفت: در این راستا وزارت بهداشت  در حال آماده کردن پیشنهادی برای شورای عالی بیمه برای تغییر در تعرفه ها و اصلاح آن است که امیدواریم این برنامه برای ماه های باقی مانده از سال اجرایی شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای واقعی کردن تعرفه درمان برای سال آینده اجرایی خواهد شد، یادآور شد: البته اصل برنامه‌ ریزی ها برای سال آینده خواهد بود تا بتوان کمک های دولت و مجلس را در زمینه اعتباری فراهم کرد.
هاشم زهی در ادامه با بیان اینکه بازنگری در میزان تعرفه های درمانی بار مالی در پی خواهد داشت، یادآور شد: البته بازنگری تعرفه ‌ها و اصلاح آن نیازمند منابع مالی است که در این رابطه هم می بایست میان مجلس و وزارت بهداشت و وزارت رفاه تعامل خوبی صورت بگیرد البته این تعامل آغاز شده و باید صبر کرد تا نتایج آن حاصل شود.
وی ابراز امیدواری کرد که در تعامل ایجاد شده میان مجلس، وزارت بهداشت، سازمان های بیمه ‌گر و دولت منابع کافی برای این حوزه اختصاص یابد تا تعرفه ‌ها واقعی ‌تر شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هزینه های درمان باید کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: با اصلاح نظام تعرفه درمان، هزینه ‌های مستقیم مردم در درمان کاهش می یابد ضمن اینکه رضایت بخش سلامت نیز جلب می شود.
وی در پایان تصریح کرد: مسئولان نباید اقدامی کنند که سهم مردم در هزینه ‌های درمان افزایش یابد بلکه باید تلاش کنند تا این سهم تا آنجا که ممکن است کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha