سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 85566
سلامت نیوز : برای همه ما پیش آمده، روزهای بعد از یک اتفاق ناخوشایند، بیشتر فکر ‌کنیم و بعد از رفع خشم  و عصبانیت، به این نتیجه برسیم که سهم قابل‌توجهی در بروز اتفاق داشتیم. حرف‌های نامربوط زدیم و عکس‌العمل‌های شتاب‌زده انجام دادیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ در چنین شرایطی بهترین تصمیم عذرخواهی است؛ طلب بخشش، پیش از اینکه کدورت تبدیل به کینه شود. اگر به هر دلیل رویارویی با کسی که از شما کدورتی به دل گرفته، کار ساده‌ای نیست یا فکر می‌کنید با چشم در چشم شدن دست و پای‌تان را گم می‌کنید، راه‌های دیگر را تجربه کنید.

در جست‌وجوی سنبل بنفش

هر گلی معنا و مفهومی دارد. همان‌طور که گل رز نشانه عشق و محبت قلبی است، برای طلب بخشش و عذرخواهی باید سراغ سنبل بنفش بروید. سنبل بنفش همیشه و در همه ماه‌ها موجود نیست و فقط در روزهای منتهی به بهار می‌توانید از سنبل بنفش برای عذرخواهی استفاده کنید ولی به هر حال گل معجزه می‌کند. توصیه می‌شود در چنین موقعیتی به جای چند شاخه گل یا دسته گل از گلدان گل تزئین شده استفاده کنید. اگر قصد عذرخواهی از همسرتان را دارید، بهترین انتخاب همان گل رز است تا محبت قلبی شما را در کنار این عذرخواهی نشان دهد. برای بقیه افراد، از ترکیب دو مدل گل، ترجیحا یک گل لوکس‌تر در کنار گلی ساده‌تر و رایج‌تر استفاده کنید تا هم احترام را نشان دهد و هم صمیمیت پشت این عذرخواهی را.

عذرخواهی در چند وعده

گاهی اوقات اشتباهی فراتر از عذرخواهی در یک وعده دچار شدید و باید برای یک عذرخواهی مفصل برنامه‌ریزی کنید. یکی از این روش‌ها ارسال کارت، گل و... در چند روز پیاپی است. روز اول را با کارت شروع کنید. روز دوم، گل بفرستید و روز سوم یک جعبه شکلات. برای روز چهارم هم به یک هدیه فکر کنید. در این موقعیت لازم نیست هدیه گران باشد، فقط کافی است چیزی باشد که او علاقه دارد. سعی کنید این کار را در ساعت مشخصی انجام دهید که میزان اهمیت موضوع را نشان دهید.

عذرخواهی سنتی

اگر سری به کتابفروشی بزنید، حتما کارتی با مضمون عذرخواهی پیدا می‌كنید. این کارت به جای شما صحبت خواهد کرد. طلب بخشش با ارسال کارت پستال از طریق پست، از 3 تا 7 روز زمان نیاز دارد. اگر به اندازه کافی زمان ندارید، بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید. درضمن رفتن تا کتابفروشی و پست ممکن است شما را در انجام این کار تنبل کند، پس همین حالا که مصمم هستید، یکی از روش‌های سریع را انجام بدهید.

به سبک دیجیتال

کافی است آدرس ای‌میل دوست یا آشنای رنجیده خودتان را داشته باشید، در این صورت با یک وبگردی ساده می‌توانید از او عذرخواهی کنید. سری به یکی از سایت‌های کارت الکترونیک بزنید و همان کارت‌پستال را به شیوه الکترونیک به ایمیل او ارسال کنید.

یک تکنیک پرخطر

 اگر می‌خواهید در عذرخواهی متفاوت باشید و کاری انجام دهید که طرف شما  از کارتان شگفت‌زده شود، سراغ روش‌های پرخطر بروید. مثلا کف دست‌‌تان بنویسید، من را ببخش و در مسیر رفت‌وآمد دوست‌تان منتظر بمانید. در موقعیت مناسب از جلوی او رد شوید و کف دست‌تان را نشان دهید یا نیمه شب با اسپری روی دیوار روبه‌روی خانه‌شان بنویسید: «من را ببخش.» با نگهبان محل کارش طرح رفاقت بریزید و روی میز او یک یادداشت با دست‌خط خودتان بگذارید تا اول وقت با ورود به محل کار شگفت زده شود. این روش‌ها کمی به فیلم هندی شبیه است اما در مورد سختگیرترین آدم‌ها جواب می‌دهد، مطمئن باشید.

هدیه‌ای از جنس کتاب

در هر کتابفروشی، میزی با انواع کتاب‌های فانتزی کوچک و بزرگ به چشم می‌خورد. حتما روی این میز، کتاب بامزه‌ای که شما را به یاد دوست‌تان بیندازد، خواهید یافت. با هدیه دادن چنین کتاب‌هایی می‌توانید او را به خنده وادارید و فضای قهر و دلخوری موجود بین خودتان را بشکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha