ماده ی شیمیایی ای که در ساخت محصولات و لوزام خانگی استفاده می شود-مانند بسته بندی های مواد غذایی،قالی ها، رنگ، لوازم آشپزی نچسب- ممکن است با افزایش بیماری های قلبی مرتبط باشد.

ارتباط لوازم خانه با بیماری های قلبی
سلامت نیوز: ماده ی شیمیایی ای که در ساخت محصولات و لوزام خانگی استفاده می شود-مانند بسته بندی های مواد غذایی،قالی ها، رنگ، لوازم آشپزی نچسب- ممکن است با افزایش بیماری های قلبی مرتبط باشد.

به گزارش سلامت نیوز مواد شیمیایی موجود در آن ها موجب بالا رفتن کلسترول خون می شود. اما خطرات بالقوه ی این مواد به کار رفته در لوازم منزل هم چنان ناشناخته است.

در یک مطالعه ی جدید که بزرگسالان را بررسی کرد نشان داد که کسانی که  در خون آن ها ماده ی پی اف او آ بیشتری است(این ماده شیمیایی موجود درلوازم منزل است)، در مقایسه با بزرگسالانی که این ماده در خون آن ها کمتر است، بیشتر به بیماری های قلبی، حملات یا سکته های قلبی دچار می شوند.

کسانی که این ماده در خونشان بیشتر است هم چنین بیشتر به بیماری های مربوط به شریان دچار می شوند. اگر چه این نتایج هشدار دهنده هستند، محققان می گویند نتایج باید با احتیاط بیان شوند چرا که مطمئنا این تنها عامل نیست و بررسی های بیشتری نیز باید صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha